یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۶۴۴
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات

کتاب «دفاع مقدس و مطبوعات» به بوته نقد گذاشته شد

کتاب «دفاع مقدس و مطبوعات» به بوته نقد گذاشته شد
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲) ۱۰:۱۱

وبینار نقد و بررسی کتاب «دفاع مقدس و مطبوعات» مشتمل بر مجموعه اسناد مطبوعاتی استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس با حضور محمدکاظم اتابک، نویسنده کتاب و منتقدان اثر، 7 مهرماه 1402 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.

محمدکاظم اتابک، نویسنده کتاب «دفاع مقدس و مطبوعات» در این نشست به ابعاد مختلف اثر خود در بازنمایی دفاع مقدس در مطبوعات بوشهر با تمرکز بر روزنامه جمهوری اسلامی پرداخت. این کتاب که به ادعای نویسنده، نخستین و تنها اثر پژوهشی در بررسی وضعیت استان‌های درگیر جنگ تحمیلی‌ از منظر مطبوعات است، دربرگیرندة روایت‌های مختلفی از این رخداد سیاسی ـ امنیتی‌ست که با گذشت حدود چهار دهه از وقوع جنگ تحمیلی ایران و عراق به چاپ رسیده است.

فاطمه نویدی و اعظم نجفی از پژوهشگران و نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری استان بوشهر نیز به‌عنوان منتقدان این اثر، ضمن با ارزش برشمردن تدوین چنین مجموعه‌هایی برای بازنمایی وضعیت روزهای جنگ، به بیان نقطه‌نظرات خود در خصوص این کتاب پرداختند و از حضور زیست روزمره بوشهر جنگ‌زده در میان اخبار و تصاویر کتاب یاد کردند.

علاوه بر این، تاکید بر ضرورت تداوم این نوع از مطالعات اسنادی در حوزه رسانه‌ها و دفاع مقدس و همچنین استفاده از اسناد متنوع‌تر در پژوهش‌هایی از این دست از مهم‌ترین مواردی بود که از سوی منتقدان کتاب در این جلسه مطرح شد.

گفتنی‌ست کتاب «دفاع مقدس و مطبوعات: مجموعه اسناد مطبوعاتی استان در هشت سال دفاع مقدس» به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۲,۲۵۵
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲) ۱۰:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر