سه شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۸۲
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه​ریزی رسانه​ها منتشر کرد:

کتاب مخاطب شناسی

کتاب مخاطب شناسی
(سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲) ۱۰:۵۰

این کتاب ، با نام اصلی «تحلیل مخاطب» (Audience Analysis)، یکی از مشهورترین آثار قلمی دنیس مک‌کوایل، از پیشگامان و خوش‌نام‌ترین دانشمندانِ حوزة عامِ نظریه‌های ارتباطات و رسانه‌های جمعی (و برخی شاخه‌های تخصصی‌تر آن نظیر ارتباطات سیاسی) در نیمة دوم قرن بیستم، است.

این کتاب اثری مهم و اثرگذار بوده و به گسترش مباحث نظری و روش‌شناختی مخاطبانِ ارتباطات/رسانه‌هایِ جمعی کمک شایانی کرده است. متن انگلیسی آن برای نخستین‌بار در سال 1997 توسط انتشارات صاحب‌نام سِیج (Sage) منتشر شد.

کتاب تحلیل مخاطب در ربع قرن گذشته همواره در سراسر دنیا مورد رجوع بوده و در بسیاری ادبیات مرتبط با مخاطبان رسانه‌ای (مانند کتاب‌های تألیفی یا پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان)، ردّ و نشانی از آن مشاهده می‌شود.

همچنین، به‌عنوان منبع اصلی یا کمکی درس‌های مرتبط با مخاطبان رسانه‌ای و سایر عناوین درسی مقاطع مختلف تحصیلی در رشتة ارتباطات و همین‌طور آزمون‌های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در ایران (و افغانستان) معرفی شده است.

مخاطب شناسی

نوشته: دنیس مک کوایل

ترجمه: دکتر مهدی منتظرقائم

ویراست دوم/ چاپ‌پنجم

تعداد بازدید : ۲,۲۲۰
(سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲) ۱۰:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر