شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۶
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۴۴۸
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات

رسانه‌ها، اقناع و پروپاگاندا به ایستگاه نقد رسید

رسانه‌ها، اقناع و پروپاگاندا به ایستگاه نقد رسید
(شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۴:۵۶

 

«کتاب رسانه‌ها، اقناع و پروپاگاندا؛ از ساخت رضايت در افکار عمومی تا رتوریک فیلم» با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، شنبه 12 آذر از ساعت 15-17 مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

احسان شاه‌قاسمی، عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه تهران و مترجم اثر و همچنین محمد آقاسی، جامعه‌شناس و پژوهشگر افکار عمومی، به واکاوی ابعاد مختلف این کتاب می‌پردازند.

مارشال سولس، نویسنده کتاب، در این اثر اقناع و پروپاگاندا را به‌عنوان نمایش‌های رتوریکی می‌بیند که در آن‌ها ارتباطات با سرزندگی، آفرینشگری و حتی انحراف همراه است و در آن بارها استدلال‌های شکاکانه، زبان گونه‌گون و رندی‌های احتمالی به کار گرفته می‌شود. همچنین نویسنده بر این باور است که اگرچه تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی، لابی‌گری سیاسی، رتوریک، اقناع و پروپاگاندا را گاهی به‌عنوان اموری متعلق به تمدن امروزی می‌دانند، اما همه آن‌ها برای دست یافتن به کامیابی نیازمند خلاقیت، نوآوری، بداهه‌پردازی و نمایش زنده درخشش روح هستند.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست برخط علمی که سومین نشست از مجموعه نشست‌های کتاب‌رسا محسوب می‌شود، می‌توانند این رویداد را از طریق لینک زیر تعقیب کنند:

www.aparat.com/rcica.ir
تعداد بازدید : ۲,۸۰۴
(شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۴:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر