شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۳۱۸
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند:

نشست تخصصی تاریخ شفاهی بانوان روزنامه نگار

نشست تخصصی تاریخ شفاهی بانوان روزنامه نگار
(شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰) ۱۰:۴۸

هم‌اندیشی "تاریخ شفاهی بانوان روزنامه‌نگار" روز سه‌شنبه  19بهمن ماه از ساعت 10:30 الی  12در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزاری می‌شود.

شنیدن روایت‌ها و خاطرات روزنامه‌نگاران پیشکسوت می‌تواند برگی از تاریخ مطبوعات شفاهی برای اهالی رسانه باشد. پیشکسوتان مطبوعات که در زمانه خود به عنوان چشم و گوش مردم بودند و با اطلاع رسانی‌های دقیق و تحلیل‌هایشان به مسئولان کمک می‌کردند، برای وقوف به زوایای پنهان ونیمه پنهان تاریخ مطبوعات یکی ازمنابع مهم اهالی مطبوعاتند؛ باید به سراغشان رفت و برای ثبت آنچه درسینه دارند ؛ با آنان به گفت وگو نشست.باید در حال حاضر هم با انتقال تجربیات و توصیه‌های خود به خبرنگاران در خبررسانی و انعکاس واقعیت‌ها در جامعه یاری رسانند.این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خود اهالی رسانه به اهمیت این طبقه از جامعه پی‌ببرند و جایگاه‌شان را ارج نهند. از این رو تاریخ شفاهی دریچۀ امیدی است برای مورخان و علاقه‌مندان به ترسیم تصویری از گذشته‌ای که چندان از آن نمی‌دانیم. اما خاطرات افراد تا چه اندازه می تواند روایت‌گر تاریخ باشد؟

 به همین خاطر دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه نشستی با پیشکسوتان روزنامه‌نگار و اساتید تاریخ شفاهی ترتیب دادت تا از تجربیات آنان بهره گیرد. بررسی موقعیت بانوان روزنامه‌نگار در تاریخ، چالش‌های پیش روی بانوان روزنامه‌نگار و ذکر خاطرات ناب از جمله مواردی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

سخنرانان:

- سرکار خانم ندا عابد، مدیر مسئول ماهنامه ادبی آزما و ماهنامه اجتماعی پیاده رو

- جناب آقای دکتر مرتضی نورایی، استاد تمام دانشگاه اصفهان

- سرکار خانم فریبا خانی،سردبیر هفته نامه دوچرخه

- سرکار خانم زهرا جعفری، کارشناس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید : ۲,۷۸۳
(شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰) ۱۰:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر