هماندیشی تخصصی" اعتماد به اخبار رسانهها و اعتماد سازی رسانهها " روز دوشنبه
30 تیر ماه از ساعت 10 الی 12 در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانهها به
صورت ویدئو کنفرانس برگزار میشود. یکی از مسائل بنیادین و بسیار مهم
در حوزه اطلاع رسانی رسانههای خبری، اعتمادسازی است. رسانه های خبری همواره در تلاشند
تا ضریب اعتماد مخاطبان را نسبت به اخباری که ارائه میکنند، افزایش دهند؛ زیرا ادامه
فعالیت این رسانهها در گرو همین اعتماد و اطمینان مخاطب است. به عبارت دیگر اعتماد،
واکنشی است که نتیجه آن پذیرفتن رسانه است و بیاعتمادی، واکنشی است که نتیجه آن، طرد
و نفی رسانه خواهد بود. امروزه به دلیل بحران
کرونا شرایط ایجاب میکند جامعه از یک مرجعیت
ارتباطی مورد اعتماد برخوردار باشد تا بتواند افکار عمومی را به صورتی یکپارچه همسو
کند از این رو رسانهها میتوانند بهترین پل ارتباطی میان دولت و مردم باشند. نظر به
اهمیت مقوله اعتمادسازی رسانهها دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانهها در راستای اهداف
خود، نشست تخصصی با عنوان ” اعتماد به اخبار رسانهها و اعتماد سازی رسانهها”
ازسلسله نشستهای پیرامون ویروس کرونا و رسانهها به این موضوع اختصاص داده است. در
این نشست که با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار میشود، این محورها مورد بحث و
بررسی قرار میگیرد:
- ارزیابی روند اعتماد سازی رسانهها در دوره شیوع
کرونا
- چالشها و تهدیدهای رسانهها برای
اعتماد سازی مخاطبان
- نقش شبکههای
اجتماعی و رسانههای مجازی برای اعتماد سازی
- نقش رسانهها در
جلب اعتماد مخاطبان در بازگویی واقعیتها
سخنرانان:
-بیژن مقدم ، مدیرمسئول سایت الف
- رضا غبیشاوی، معاون سردبیر
پایگاه خبری عصر ایران
-رضا ساکی ،روزنامه نگار
-سرکار خانم دکتر گیتا علی آبادی، مدیر
کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها
لازم بذکر است که
گزارش این نشست آنلاین پس از پیاده سازی روی سایت قرار خواهد گرفت