هماندیشی تخصصی « نقش و عملکرد رسانهها در مدیریت کرونا ویروس » روز دوشنبه 26 خرداد ماه 1399 از ساعت10
الی 12 در دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برگزار میشود. شیوع ویروس کرونا به
یکی از دغدغههای مهم مردم و مسئولان در کشور تبدیل شده و در این میان فرهنگسازی و
اطلاعرسانی شفاف توسط رسانهها نقش موثر در پیشگیری از شیوع این ویروس و مهار آن دارد.
امروز رسانهها در هدایت و جهتدهی افکار عمومی بویژه در شرایط بحران نقش مؤثر و تعیینکنندهای
دارند و میتوانند با ظرفیت و نفوذشان بر مخاطب ابعاد و مراحل مختلفی از بحران را به
تصویر بکشند.با درک این ضرورت بود که دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه نشست تخصصی
خود را به این موضوع اختصاص داده است.
محورهای مورد بحث نشست:
-
راهبردهای رسانهها درآگاهیبخشی و اطلاعرسانی جامعه
- مدیریت رسانهها در افزایش سواد رسانهای مخاطبان و مهار چرخه انتقال ویروس کرونا
- راهکار رسانهها برای تولید محتوا ، و تغییر
تعاملات بین انسانی
- چالش رسانهها دراطلاعرسانی شفاف و دقیق
و افزایش اعتماد عمومی مخاطبان و افزایش امیدآفرینی در جامعه
- بررسی نقش رسانهها در کاهش آسیبهای
ناشی از کرونا ویروس
- نقش رسانهها و فضای مجازی در پر کردن اوقات فراغت
سخنرانان:
- جناب آقای دکتر فرشاد مهدی پور، مدیر
مسئول و صاحب امیتاز روزنامه صبح نو
- جناب آقای حسین عبداللهی ، مدیر مسئول
و صاحب امیتاز روزنامه آرمان ملی
- سرکار خانم دکتر گیتا علی آبادی، مدیر
کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها
از عموم علاقهمندان برای شرکت در این هماندیشی
دعوت به عمل میآید. روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها
نشانی: دفتر
مطالعات و برنامهریزی رسانهها، خیابان شهید بهشتی، ضلع غربی مصلای تهران، خیابان
پاکستان، کوچه دوم، شماره11