۱۲ فروردین ۱۴۰۳

خداوند چه قومی را عذاب می‌دهد؟

خداوند چه قومی را عذاب می‌دهد؟
دومین نشست تخصصی-تفسیری با موضوع رفتارشناسی تطبیقی جامعه اصحاب سبت از منظر سوره مبارکه اعراف برگزار شد.

 این برنامه در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به همت موسسه تمدن موعود و همچنین به میزبانی و همکاری گروه پژوهشی_هنری حنیف در بخش دشمن شناخت مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. مهمان ویژه این نشست، علی تقوی، پژوهشگر و مولف ۵۲ اثر منتشره حوزه علوم اسلامی، با بیان موارد مطروحه در این خصوص و دریافت نقطه نظرات از حضار در جلسه، به ایراد سخن پرداخت.

تقوی در ادامه مباحث نشست قبل، به موضوعات مطروحه در آیات ۱۶۳ و ۱۶۴ سوره اعراف اشاره داشت. از موضوعات بیان شده در این نشست اشاره به این نکته است که خداوند امتی را برای فراموشی احکام عذاب نمی‌کند بلکه اگر آن امت خودشان را به فراموشی زده باشند، شامل عذاب الهی می‌شوند و همچنین زمانی که در بعضی منکرات نهی می‌کنیم، نکته قابل توجه این است که جای نهی از منکرات علنی و گسترده را نمی‌گیرد.

این نشست علمی که تا اذان مغرب و صرف افطار ادامه داشت، با حضور پرشور و فعالانه طلاب و دانشجویان علوم قرآنی همراه شد. همچنین پس از این برنامه، حاضرین در جلسه از غرفه موسسه تمدن موعود واقع در ستون ۱۰۶ بازدید به عمل آوردند.

تعداد بازدید : ۱۶۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر