۱۲ فروردین ۱۴۰۳
پیمان فلسفی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تصویب بودجه است

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تصویب بودجه است
پیمان فلسفی عضو هیئت علمی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن امسال از ویژگی های خوبی برخوردار است و یکی از ویژگی های برجسته نمایشگاه امسال، تاکید بر استفاده از مفاهیم قرآنی در آموزش و پرورش، خانواده، سبک زندگی اسلامی، نیروهای مسلح، کودک و نوجوان، بانوان و افشار مختلف است.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم،  پیمان فلسفی عضو هیئت علمی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن گفت:   نمایشگاه قرآن امسال از ویژگی های خوبی برخوردار است و یکی از ویژگی های برجسته نمایشگاه امسال، تاکید بر استفاده از مفاهیم قرآنی در آموزش و پرورش، خانواده، سبک زندگی اسلامی، نیروهای مسلح، کودک و نوجوان، بانوان و افشار مختلف است.

وی تاکید کرد: قرآن به عنوان کتاب زندگی مطرح است و به عنوان دستورالعمل زندگی مسلمانان و بشریت تلقی می‌شود. از این رو با برگزاری نمایشگاه قرآن این فرهنگ می تواند گسترش پیدا کند.

فلسفی ادامه داد: روش های مختلفی هم دیگری وجود دارد که علاوه بر نمایشگاه می توانیم از طریق آموزش، کارگاه های آموزشی، توسعه مدارس و موسسات قرآنی و عترت، ایجاد فرصت های مناسب برای کودکان، نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان و افشار مختلف جامعه این فضا را ایجاد کنیم که قرآن هر چه بیشتر در زندگی مردم جاری شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در برنامه هفتم توسعه برای پنج ساله بعدی پیش بینی خوبی به عمل آمده است: نرخ رشد متوسط موسسات قرآنی و عترت 25 درصد درنظر گرفته شده است. تعداد حافظان قرآن از یک جزء تا سی جزء در حدود ده میلیون نفر باید باشد. تعداد دانشجو معلمان توانمند قرآنی به 50 هزار نفر باید برسد. تعداد معلمان و مربیان رسمی آموزش و پرورش توانمند در آموزش قرآن به 300 هزار نفر باید برسد. تعداد مساجد پایگاه قرآنی محلات به ده هزار مسجد باید برسد. تعداد مدارس رسمی حفظ قرآن که به صورت دولتی و غیردولتی فعالیت می کند نیز به 1200 باید برسد.

وی تاکید کرد: نکته ای که درباره فعالیت های قرآنی باید به آن توجه شود، تصویب بودجه مناسب و کافی برای ترویج فعالیت های قرآنی است.

فلسفی در پایان گفت: در سال های گذشته این اتفاق آنگونه که باید و شاید رخ نداده است و بودجه متناسب با نیاز کشور برای توسعه فعالیت های قرآنی در طول برنامه ششم پیشرفت پیش بینی نشده بود. امیدوارم در برنامه هفتم پیشرفت ما شاهد تخصیص بودجه متناسب و شایسته برای قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور باشیم.

تعداد بازدید : ۱۶۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر