۱۲ فروردین ۱۴۰۳

تجلیل از قاری بین‌المللی در نمایشگاه قرآن

تجلیل از قاری بین‌المللی در نمایشگاه قرآن
یکی از افرادی که در همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم در حوزه حافظان، قاریان و مدرسان قرآن کریم از او تجلیل شد، وحید مجتهدزاده قاری ممتاز دارای رتبه‌های متعدد ملی و بین‌المللی قرآن کریم، بود.

 بیست و نهمین دوره همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم بعدازظهر امروز با حضور سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار و طی آن از ۱۵ خادم برگزیده قرآن کریم تجلیل شد. یکی از افرادی که در همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم در حوزه حافظان، قاریان و مدرسان قرآن کریم از او تجلیل شد، وحید مجتهدزاده قاری ممتاز دارای رتبه‌های متعدد ملی و بین‌المللی قرآن کریم، بود.

این قاری بین‌المللی که متولد سال 1347 است، به عنوان نماینده و سفیر قرآنی ایران در محافل قرآنی کشورهایی مثل ترکمنستان، هندوستان، تانزانیا، زنگبار، مالزی، چین، سوریه و لبنان حضور پیدا کرده. مجتهدزاده که از کودکی در مکتب‌خانه قرآن را آموخته بود، همراه با برادر بزرگ‌ترش جواد مجتهدزاده به محافل قرآنی می‌رفت. اما سال ۹۲ بود و تنها 45 سال داشت که به خاطر بیماری به چشم پزشک مراجعه کرد و فهمید چشم چپش تنها ۵ درصد و چشم راستش تنها ۲۰ درصد بینایی دارد.

این موضوع برای او سخت بود چرا که دیگر نمی‌توانست قرآن را به درستی ببیند. از کار افتادگی ۵۰ درصد از قلب، ۸۰ درصد از کلیه‌ها و ۸۰ درصد از بینایی‌اش روزهای سختی را برای او رقم زد. تنگی نفس هم به سراغش آمد و دیگر نمی‌توانست مثل سابق قرآن تلاوت کند. دکترش هم گفت که یکی از رگ‌های قلبش بسته شده و این باعث تنگی نفس او شده. مجتهدزاده دیگر نفسی برای تلاوت کلام الهی نداشت؛ این ناتوانی در تلاوت قرآن او سنگین بود. این قاری بین‌المللی چهره افراد را به خاطر کم‌سویی چشمانش تشخیص نمی‌دهد و آن‌ها را از تن صدایشان می‌شناسد.

وحید مجتهدزاده بزرگ‌ترین ایراد خود را در حوزه قرآن حافظ نبودن قرآن دانسته و به قاریان جوان توصیه می‌کند که حفظ قرآن کریم را از یاد نبردند و در کنار تجوید و قرائت به مفاهیم و تفسیر قرآن نیز توجه کنند. سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱۸۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر