۱۱ فروردین ۱۴۰۳
«کهکشان جبهه مقاومت» در نمایشگاه قرآن؛

اثری هنری ماندگار که در نمایشگاه قرآن متولد شد

اثری هنری ماندگار که در نمایشگاه قرآن متولد شد
حسن نوروزنیا که از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا کرده طی این مدت درحال خلق یک تابلوی نقاشی چشم‌نواز به نام «کهکشان جبهه مقاومت» بوده است.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، حسن نوروزنیا که از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا کرده طی این مدت درحال خلق یک تابلوی نقاشی چشم‌نواز به نام «کهکشان جبهه مقاومت» بوده است.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در بخش هنری غرفه‌ای دارد، اظهار کرد: زبان هنر می‌تواند زبان گویایی برای بیان معارف و بیان حقایق ماندگار باشد. این حقاق ماندگار اگر با یاد شهدا همراه باشد، خوش‌تر خواهد بود.

نوروزنیا اضافه کرد: شهدا حقایق تاریخ هستند، نه فقط این ۴۰ سال اخیر، بلکه صد‌ها سال و ۱۴۰۰ سال در طول تاریخ اسلام.

این هنرمند برجسته گفت: زندگی شهدا که حق طلب و ایثارگر بودند را نمی‌شود به زبان عادی تعریف کرد، بلکه باید به زبان ماندگار شعر، داستان، فیلم سینمایی، موسیقی و گاهی زبان نقاشی توصیف کرد.

نوروزنیا با معرفی هنر نقاشی خط که تابلوی «کهکشان جبهه مقاومت» با این تکنیک خلق شده اظهار کرد: تکنیک و سبک نقاشی خط تلفیقی است از رنگ، فرم، فضا و بافت که در مجموع یک بیان احساسی را تداعی خواهد کرد تا خیل عظیم شهدا حس شود و یا دریای بیکران که ما تداعی شود.

وی ادامه داد: هر شب از نمایشگاه روی این تابلو عمدا تغییرات ایجاد کردیم تا اگر هر کس عکس‌های متعددی می‌گرفت هر شب این تابلو را به شکل دیگری می‌دید. اساساً این تابلویی است که طی دو هفته نمایشگاه خلق شده است و با تابلویی که در یک جلسه کار می‌شود فرق می‌کند. این تابلو زنده بوده و زندگی‌اش را مدیون نمایشگاه قرآن است. با این جو و شرایط به آرامی ریتم و رنگ پیدا کرده و زنده شده است. نوروزنیا که ۶۱ ساله است و ۴۲ سال است کار هنری انجام می‌دهد از قشر جوان جامعه خواست که تلاش کنند از زبان هنر فاصله نگیرند، یا خودشان کار هنری انجام دهند و یا در هر حال چشم و گوششان را با هنر آشنا کنند.

گفتنی است؛ سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

تعداد بازدید : ۳۸۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر