۸ فروردین ۱۴۰۳
یک پژوهشگر نهج‌البلاغه تاکید کرد:

تا به حال کتاب عامه‌پسندی از نهج‌البلاغه منتشر نشده است

تا به حال کتاب عامه‌پسندی از نهج‌البلاغه منتشر نشده است
جعفری با اشاره به اینکه در حوزه دانشگاهی در‌مورد نهج‌البلاغه اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: متاسفانه کتاب نهج‌البلاغه برای عموم به صورت عامه‌پسند موجود نیست. باید کارهای بسیار بیشتری در حوزه کودک و نوجوان و‌ عامه مردم در حوزه نهج‌البلاغه اتفاق بیافتد.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، سید مهدی جعفری پژوهشگر نهج‌البلاغه در سلسله نشست‌های تخصصی نهج‌البلاغه که در نهج‌البلاغه کتاب حکومت برگزار شد در مورد اینکه نهج‌البلاغه چگونه به عنوان یک کتاب درسی تبدیل شده است، گفت:  از آنجایی که نهج‌البلاغه یک‌ متن ادبی بوده است مردم از آن خیلی بهره‌مند نشدند، البته شرح‌هایی به زبان‌های مختلف از این کتاب نوشته شده است که ۵۰شرح آن موجود است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نهج‌البلاغه توجه بیشتری شد و‌ حتی بنیاد نهج‌البلاغه تاسیس و‌ بیش از ۷۰ترجمه در‌مورد این‌ کتاب به چاپ رسید.

این پژوهشگر نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: این کتاب به عنوان یک کتاب درسی خیلی مورد توجه نبود تا اینکه پژوهش‌شناسان ‌به‌ این‌ نتیجه رسیدند نهج‌البلاغه یک کتاب نیست بلکه یک دانشگاه است.

جعفری یادآور شد: امیرالمومنین در‌برخور‌ با مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و معارفی نوشتن‌های زیادی در ‌کتاب نهج‌البلاغه دارند.

وی افزود: از این‌ جهت از سال ۱۳۸۳ ابتدا در دانشگده علوم قرآن و‌ حدیث دوره کارشناسی ارشد نهج‌البلاغه تاسیس شد و دانشجویان فراوانی در آن‌ تحصیل کردند و حالا ظرفیت‌های زیاد این‌ کتاب دیده شده و در مقطع دکتری هم متقاضی دارد.

این پژوهشگر نهج‌البلاغه تصریح کرد: متاسفانه کتاب نهج‌البلاغه برای عموم به صورت عامه‌پسند موجود نیست. باید کارهای بسیار بیشتری در حوزه کودک و نوجوان و‌ عامه مردم در حوزه نهج‌البلاغه اتفاق بیافتد.

جعفری در پایان گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم نهج‌البلاغه آفرینش‌های هنری در این کتاب است که مورد غفلت واقع شده است.

تعداد بازدید : ۲۲۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر