۸ فروردین ۱۴۰۳

تماشای آسمان با تلسکوپ فوق حرفه‌ای در نمایشگاه قران

تماشای آسمان با تلسکوپ فوق حرفه‌ای در نمایشگاه قران
مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی نمایشگاه قرآن گفت: یک تلسکوپ فوق حرفه‌ای در حیاط مصلی امام خمینی(ره) تعبیه شده بود که علاقه‌مندان می‌توانستند به صورت رایگان آسمان شب را از آن تماشا کنند.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش نوآوری‌های قرآنی است که از غرفه‌های زیادی تشکیل شده. یکی از این غرفه‌ها برا «مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان» است که به نجوم و فضا با محوریت قرآن می‌پردازد.

سید یاسر ساجدی مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی درباره این غرفه می‌گوید: این مؤسسه نجوم را در خدمت تبیین آیات قرآن در آورده است؛ چرا که نجوم یک چیز شناخته شده است و همه با آن آشنایی دارند. او ادامه می‌دهد: این مؤسسه تیم‌هایی را در قالب تورهای گردشگری به نقاط مختلف می‌فرستد تا در مناطقی مانند کویر رصد آسمان، ستاره‌ها، ماه و ... را با محوریت آیات خلقت یاد بگیرند. آن‌ها سعی می‌کنند در این میان آیات قرآن و عظمت خلقت را نیز به افرادی که در تور گردشگری حضور دارند معرفی کنند.

ساجدی توضیح می‌دهد: علاوه بر آن کتاب‎هایی تدوین و چاپ کردند که از تکنولوژی AR استفاده کرده و هدفشان آشنایی کودک و نوجوان با مباحث نجوم است؛ نجومی که برش قرآنی داشته و با محوریت عظمت خدا و آیات قرآن باشد. آن‌ها می‌خواهند بگویند این عظمت خدایی دارد و همه در قرآن به آن اشاره شده.

مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی از رصد آسمان با تلسکوپ حرفه‌ای در حیاط مصلی امام خمینی(ره) خبر داده و می‌گوید: این کار هم توسط مؤسسه قرآنی رصدگر عمق آسمان در بخش نوآوری های قرآنی انجام شده و همه افراد حاضر در نمایشگاه می‌توانستند به صورت رایگان آسمان شب را با این تلسکوپ مشاهده کنند.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱۹۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر