۸ فروردین ۱۴۰۳

تمام مردم جهان به قرآن گرایش پیدا کردند

تمام مردم جهان به قرآن گرایش پیدا کردند
مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: با وجود تمام مبارزات و هجمه‌های خبری که در دنیا صورت می‌گیرد، مردم دنیا به قرآن گرایش پیدا کردند، که نشان از توجه به فطرت پاک انسانی دارد.
به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره نقش قرآن در زندگی فردی و جمعی افراد گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود و استقبال خوبی که مردم از نمایشگاه قرآن دارند، بهترین نشانه اعلام حمایت از قرآن و پیروی از فرهنگ قرآن است. حجت‌الاسلام‌ رحیمی صادق در پاسخ به این سوال که اگرچه طی یک سال گذشته شاهد اهانت‌هایی به قرآن بودیم، اما در مقابل افرادی حتی از کشورهای غیر اسلامی در نمایشگاه قرآن حاضر شدند تا بگویند خودشان جزو مروجّان قرآن کریم هستند، گفت: چون قرآن با فطرت سالم بشری هماهنگ است، طبیعی است انسان‌های آزاده به قرآن گرایش پیدا می‌کنند. اگر ما بتوانیم خوب معارف قرآن را به آن‌ها معرفی کنیم، زمینه گرایش آن‌ها را فراهم می‌‌کنیم. مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: با وجود تمام مبارزات و هجمه‌های خبری که در دنیا صورت می‌گیرد و منشا آن تفکر صهیونیستی است، اما مردم دنیا به قرآن گرایش پیدا کردند، که نشان از توجه به فطرت پاک انسانی دارد. وی درباره نقش برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در تربیت حافظان قرآن توضیح داد: طبیعی است قلب و دلی که ظرف آیات و معارف قرآن قرار گیرد، مثل نوری است که در تمام حوزه‌های فکری و رفتاری انسان تاثیر می‌گذارد. امروز کسانی را می‌بینیم که حافظ قرآن هستند و در همه زمینه‌ها از جهت کاری و رفتاری نسبت به دیگران عملکرد بهتری دارند. ما هرچقدر بتوانیم گرایش افراد به قرآن را بیشتر کنیم، به همه حوزه‌های فکری، فرهنگی و اقتصادی جامعه کمک کردیم.
تعداد بازدید : ۱۷۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر