۷ فروردین ۱۴۰۳

عضو خبرگان رهبری: راه رفع مهجوریت قرآن بردن قرآن به میان بچه‌هاست

عضو خبرگان رهبری: راه رفع مهجوریت قرآن بردن قرآن به میان بچه‌هاست
آیت الله احمد بهشتی عضو خبرگان در حاشیه حضور در نمایشگاه قرآن کریم گفت: بازدید من از این نمایشگاه باعث خرسندی‌ام شد، چرا که باعث شد بیشتر با دستاوردهای قرآنی حوزه آشنا شوم، امروزه حوزه رسالت سنگینی بر عهده دارد و در حقیقت استمرار دین اسلام و مسلمانی مردم منوط به خدمات و زحمات حوزه و حوزویان است.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، آیت الله احمد بهشتی عضو خبرگان در حاشیه حضور در نمایشگاه قرآن کریم گفت: بازدید من از این نمایشگاه باعث خرسندی‌ام شد، چرا که باعث شد بیشتر با دستاوردهای قرآنی حوزه آشنا شوم، امروزه حوزه رسالت سنگینی بر عهده دارد و در حقیقت استمرار دین اسلام و مسلمانی مردم منوط به خدمات و زحمات حوزه و حوزویان است.

وی با اشاره به لزوم رفع مهجوریت از قرآن کریم و نقش حوزه در این عرصه مهم افزود: راه رفع مهجوریت از قرآن این است که قرآن به خانه ها و در مدرسه و میان بچه ها برده شود؛ همانگونه که برنامه ها و مسابقات ورزشی با جدیت دنبال و پخش می شود این آموزش قرآن و مفاهیم والای آن لااقل به اندازه این برنامه های ورزشی اهمیت داشته باشد.

آیت الله بهشتی گفت: این بچه‌ها که امانت خدا در دست ما هستند لازم است به خوبی در سایه معارف قرآن کریم تربیت شوند؛ جوانان ما در این کشور متولد و رشد یافته اند، لذا لازم است با آداب و فرائض دینی تربیت شوند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: حوزه باید بیش از این کار کند و هر چه می تواند به مردم به ویژه نسل جوان در مدرسه و دانشگاه نزدیک شود؛ مرحوم شهید مطهری و شهید بهشتی قبل از انقلاب اسلامی همواره ارتباط با جوانان را حفظ می کردند و برای دیدار و ارتباط با نسل نو اهمیت قائل بودند.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بخش بین الملل نیز نمایندگانی از ۲۵ کشور دارد، تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

تعداد بازدید : ۱۱۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر