۶ فروردین ۱۴۰۳

شهبازی: مردم در فرآیند تولید اقتصادی نقش اساسی داشته باشند

شهبازی: مردم در فرآیند تولید اقتصادی نقش اساسی داشته باشند
یک پژوهشگر حوزه عدالت گفت: مردم باید در اقتصاد مشارکت کنند و کنشگر فعال باشند، مردم باید عاملیت و خود در فرآیند تولید نقش اساسی پیدا کنند.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، دومین نشست تبیین شعار سال در محل اندیشگاه حیات با حضور کریم بیرانوند، معاون اشتغال وزارت راه و تامین اجتماعی، فرشاد عالی، پژوهشگر حوزه عدالت و اقتصاد مقاومتی و محمدصادق شهبازی پژوهشگر حوزه عدالت برگزار شد. بیرانوند در ابتدای برنامه گفت: در سال های پس از انقلاب در حوزه اقتصادی شاید کمتر توجه کردن به سیاست ها و متون اسناد بالادستی پس از انقلاب مخصوصا در حوزه کار و تولید بزرگترین نقیسه دولت ها بگم و واقعا چه سندی به لحاظ اندیشه اسلامی چه سندی بالاتر از قانون اساسی داشته باشیم.

وی افزود: ما ۲ اصل خیلی معروف در حوزه قانون اساسی داریم، اصل ۴۴ سیاست‌هایش اجرا و البته به آن انتقاد هم شده است. این اصل سه بخش دولتی خصوصی و تعاونی دارد. یک اصل مغفول و کمتر توجه شده در اقدامات دولت‌ها اصل ۴۳ ام است که بسیار مهم‌تر از اصل ۴۴ است.

معاون اشتغال وزارت راه و تامین اجتماعی ادامه داد: زمانی جهش تولید با مشارکت مردم در قالب انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد که تولید در کشور آزاد باشد. در نظام اسلامی باید این‌گونه باشد که هرکسی اراده کرد تولید کند وسایل مورد نیاز در اختیار او باشد.

بیرانوند اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما تولید آزاد نیست، با این حال از زمان قبل انقلاب خیلی اوضاع بهتر شده است.

شهبازی در بخش دیگر برنامه گفت: سیاستگذار در عرصه تولید باید با مردم در ارتباط باشد، همچنین مردم باید در اقتصاد حضور داشته باشند. مردم باید در اقتصاد مشارکت کنند و کنشگر فعال باشند، مردم باید عاملیت پیدا کنند و خود در فرآیند تولید نقش اساسی پیدا کنند.

وی افزود: موانعی برای تولید وجود دارد و در مجلس فعلی برخی از موانع موجود برداشته شد. ما به امثال گروه‌های جهادی نگاه‌های کوچکی داریم و این درست نیست. باید مردم را در عرصه‌های اقتصادی توانمند کنیم.

عالی در بخش دیگر برنامه گفت: در شهری که همه صنعت مبل و منبت را بلد هستند، کار دیگری را تحمیل می‌کنیم. این کار دقیقا در اقتصاد ما اتفاق می‌افتد و باعث ضربه زدن به صنعت اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: تولید کننده ما قدرت بازاریابی و فروش را پیدا کرده است. مشکل ما در ایران این است، به تعداد افرادی که هستیم، تعداد شغل‌هایی که می‌شناسیم کم است. در اقتصاد باید چشم‌ها را شست و جور دیگر باید دید.

تعداد بازدید : ۱۹۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر