۵ فروردین ۱۴۰۳

چرا شیطان یک شبه خراب شد؟

چرا شیطان یک شبه خراب شد؟
حجت‌الاسلام رهبر گفت: شیطان هیچ حقیقتی را کتمان نمی‌کرد، ولی یک شبه از کتمان‌گران حقیقت شد. آیا کفر پنهانی داشت؟!

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، سلسله نشست‌های تخصصی نهج‌البلاغه با موضوع «عرفان نهج‌البلاغه» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی رهبر، استاد حوزه و دانشگاه در غرفه نهج‌البلاغه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه من همیشه فکرم مشغول بود که چرا شیطان ۶۰۰۰ سال عبادت کرد، ولی یک دفعه به مشکل خورد؟ گفت: آیا مصالح مقاومت مشکل داشت؟ مهندسی معماری مشکل داشت؟ شیطان هیچ حقیقتی را کتمان نمی‌کرد، ولی یک شبه از کتمان‌گران حقیقت شد. آیا کفر پنهانی داشت؟! چون گاهی از میان این همه سلول فقط یکی از آن سرطانی می‌شود و حیات فرد را جهنمی می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: من گمان می‌کنم برای شیطان صحنه رخ نداده بود. چون من زمانی فکر می‌کردم حسادت ندارم. بعد یک صحنه پیش آمد و فکرم را درگیر کرد. به گمان بنده افرادی که خراب می‌شوند، یک شبه خراب نمی‌شوند. درست است نفس و شیطان در کمین است، ولی خداوند قول داده که اگر تو فهمیدی گناه ضرر دارد، اگر فهمیدی کبر‌ورزی ضرر دارد، اگر عاشق پروردگارت بودی، ۸۰ درصد امتیاز کسب می‌کنی و پروردگارت ۲۰ درصد امتیازِ مصونیت کامل به تو می‌دهد. در نتیجه از ارتکاب به گناه مصون می‌شوی.

تعداد بازدید : ۲۷۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر