۳ فروردین ۱۴۰۳

۱۱ هزار نفر در مسابقه هنر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن شرکت کرده‌اند

۱۱ هزار نفر در مسابقه هنر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن شرکت کرده‌اند
مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن گفت: امسال ۱۱ هزار نفر در بخش آوایی، ۸۱ هزار نفر در بخش معارفی و بالای ۱۰۰ هزار نفر هم در بخش هنر شرکت کرده‌اند. مرحله استانی این مسابقه به پایان رسیده و ۶ اردیبهشت اختتامیه آن برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن گفت: امسال ۱۱ هزار نفر در بخش آوایی، ۸۱ هزار نفر در بخش معارفی و بالای ۱۰۰ هزار نفر هم در بخش هنر شرکت کرده‌اند. مرحله استانی این مسابقه به پایان رسیده و ۶ اردیبهشت اختتامیه آن برگزار می‌شود.

سعید رضایی مدیر بخش دانشگاهی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌گوید: امسال دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن است که ۷ دستگاه علمی کشور از جمله وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت، علمی کاربردی پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فرهنگاهیان در بخش دانشگاهی حضور دارند.

او بیشتر برنامه‌های این بخش را محتوایی دانست و توضیح داد: در شب‌های نمایشگاه قرآن ۲۷ نشست تخصصی و کارگاه داریم. همچنین مسابقه اینترنتی تخصصی آیات قرآن در فضای مجازی برگزار می‌کنیم که هر شب به چند نفر از برگزیدگان هدایای نقدی می‌دهیم.

رضایی افزود: یکی دیگر از غرفه‌های این بخش کرسی هنر است که در آن، بهترین‌های هنر ایران در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، هنرهای تجسمی و ... به سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

مدیر بخش دانشگاهی شرح داد: دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله مسابقاتی برگزار می‌کند که امسال بیست و هشتیمن دوره مسابقات دانشجویان کشور را با موضوع قرآن و عترت برگزار می‌کنیم.این مسابقات در بخش‌های آوایی که شامل ترتیل، حفظ و ... است و مداحی و دعاخوانی و ...  برگزار می‌شوند. امسال از ۱۱ هزار نفر اثر هنری دریافت کردیم. دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاهی است که در رشته تواشیح برای خواهران هم فعالیت می‌کند.

او تأکید کرد: امسال ۱۱ هزار نفر در بخش آوایی، ۸۱ هزار نفر در بخش معارفی و بالای ۱۰۰ هزار نفر هم در بخش هنر شرکت کرده‌اند. مرحله استانی این مسابقه به پایان رسیده و ۶ اردیبهشت اختتامیه آن برگزار می‌شود.

رضایی گفت:  ۲۴ تا از تابلوهای بهترین آیات قرآن که توسط بهترین هنرمندان نوشته شده‌اند به دیوارهای غرفه شده شده است. مدیر این بخش افزود: جامعه هدف ما اساتید دانشگاه‌ها، کارکنان، دانشجوها و خانواده‌هایشان هستند. ولی خوشبختانه عموم مردم هم از بخش ما استقبال می‌کنند. سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱۵۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر