۳ فروردین ۱۴۰۳

کودکان در نمایشگاه قرآن سراغ غرفه باغ آیات را می‌گیرند

کودکان در نمایشگاه قرآن سراغ غرفه باغ آیات را می‌گیرند
یکی از مسئولان بخش باغ آیات در نمایشگاه قرآن گقت: سال گذشته نقاشی روی سنگ داشتیم تا به بچه‌ها آموزش دهیم هر چیزی در طبیعت قابل استفاده است. بچه‌ها امسال هم می‌آیند و سراغ نقاشی روی سنگ را می‌گیرند. ما از همین موضوع متوجه شدیم مخاطبین گذشته‌مان برگشته‌اند.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از هر گوشه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صدایی به گوش می‌رسد. شاید بتوان دوست داشتنی‌ترین آن‌ها را صدای خنده‌های کودکان از یکی از انتهایی ترین غرفه این نمایشگاه دانست؛ غرفه باغ آیات.

لیلا شویدی مسئول گروه نمایشی باغ آیات، این بخش را شامل سالن نمایش، کاردستی، نقاشی، کارگاه تذهیب، آسمان‌نما، غرفه فروش و بازی و سرگرمی دانسته و توضیح می‌دهد: باغ آیات امسال برای سومین سال متوالی در نمایگشاه قرآن حضور داشته و مخاطب سال‌های قبلی خود را حفظ و جذب کرده. بچه‌هایی که در ۲ دوره گذشته به این بخش سر زدند، امسال هم مستقیم سراغ باغ آیات آمده و سراغ عروسک‌های شخصیت‌های داستانی مورد نظرشان را می‌گیرند.

او ادامه می‌دهد: بچه‌ها اینجا دوست دارند کاردستی حیوانات قرآنی که در بخش نمایش باغ آیات مشاهده کردند را درست کنند.

شویدی می‌گوید: غرفه بازی و سرگرمی نسبت به سال گذشته کمی بزرگ‌تر شده و بچه‌ها جذب بازی‌های رومیزی شده‌اند. بخش آسمان‌نما نیز به باغ آیات اضافه شده که عظمت آفرینش جهان را به بچه‌ها نشان می‌دهد. او اضافه می‌کند: مربیان ما نیز از مربیان با سابقه هستند که سال‌ها در بخش‌های مختلف نقاشی، خوشنویسی، نمایش خلاق، کاردستی و ... در مراکز مختلف فرهنگی و تربیتی مشغول به کار هستند. آن‌ها در زمینه کار تعاملی و رفتار با کودک با تجربه‌اند و با به طور روانشناسی شده با بچه‌ها رفتار می‌کنند.

شویدی شرح می‌دهد: سال گذشته نقاشی روی سنگ داشتیم تا به بچه‌ها آموزش دهیم هر چیزی در طبیعت قابل استفاده است. بچه‌ها امسال هم می‌آیند و سراغ نقاشی روی سنگ را می‌گیرند. ما از همین موضوع متوجه شدیم مخاطبین گذشته‌مان برگشته‌اند.

مسئول بخش نمایش باغ آیات بیان می‌کند: اگر در نمایشگاه قرآن در همه غرفه‌ها ایده‌پردازانی وجود داشته باشند که ایده‌های خوب بیاورند، از کارهای متفرقه و غیر ضروری جلوگیری می‌شود. باید در هر بخش ایده‌ای پرداخته شده، هر سال بال و پرش اضافه شده و بخش‌های بهتر با مفاهیم عمیق‌تر به آن اضافه شود.

او تأکید می‌کند: غرفه‌های نمایشگاه قرآن تماماً باید به سمت ایده‌پردازی محکم، اجرای محکم‌تر و ماندگاری بروند. باغ آیات دقیقاً همین مراحل را طی کرد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۳۷۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر