۲ فروردین ۱۴۰۳

در غرفه دهه هشتادی‌ها چه خبر است؟

در غرفه دهه هشتادی‌ها چه خبر است؟
بازگشت یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه قرآن به مصلی تهران متاهیأت یکی از غرفه‌های بخش نوجوان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که با عنوان «دهه هشتادی‌ها» است که هر شب 2 صف طولانی از بانوان و آقایان جلوی آن دیده می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه قرآن کریم «دهه هشتادی‌ها» بخش ویژه نوجوان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که امسال نیز با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، واقعیت ‌مجازی و ... اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

متاهیأت یکی از غرفه‌های بخش نوجوان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که با عنوان «دهه هشتادی‌ها» است که هر شب 2 صف طولانی از بانوان و آقایان جلوی آن دیده می‌شود. این غرفه تعدادی از عینک‌های VR و واقعیت مجازی‌ که قابلیت پخش تصاویر ۳۶۰ درجه‌ را دارند را تدارک دیده است تا 3 ویدئو که شامل بُرشی از ظهر عاشورا، وداع حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) و علقمه که داستان حضرت عباس (ع) است را نمایش دهد.

نرگس طبیبی که خود را خدمت‌گذار این غرفه معرفی می‌کند، با بیان اینکه متاهیأت برای دومین سال متوالی به نمایشگاه برگشته، توضیح می‌دهد: «با توجه به استقبال بسیار گسترده‌ای که سال قبل از بخش متاهیأت نمایشگاه قرآن شد، امسال هم نه تنها تصمیم گرفتیم این غرفه را در دل بخش نوجوان داشته باشیم؛ بلکه تعداد عینک‌های واقعیت مجازی را حداقل به 2 برابر رساندیم تا مخاطبان کم‌تر در صف معطل شوند.»

او می‌افزاید: «علی‌رغم اینکه دومین روز نمایشگاه است، اما مردم از چند دقیقه قبل از بازگشایی غرفه آمده و منتظر هستند تا نوبتشان شود.» در میان صفوف افراد منتظر هم کودک دیده می‌شود هم نوجوان، هم جوان و حتی میانسال و سن‌بالا.

دو نفر از مخاطبانی که از عینک‌های واقعیت مجازی این غرفه استفاده کردند، بعد از پایان فیلم صورتشان خیس شده و گفتند: «چیزی که تجربه کردیم قابل توصیف نبوده و بسیار جالب بود. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتیم.»

طیبی در ادامه توضی می‌دهد: « هر مخاطب به ت=طول متوسط می‌تواند 3 دقیقه از این واقعیت مجازی بهره‌مند شود؛ اما 90 درصد آن‌ها در همین زمان کوتاه تحت تأثیر قرار می‌گیرند و وقتی عینک از صورتشان برداشته می‌شود، چشمان خیسشان را می‌بینیم.»

تعداد بازدید : ۲۶۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر