۲ فروردین ۱۴۰۳
منتخب خبرگان رهبری:

ما نسبت به مردم فلسطین احساس مسئولیت می‌کنیم

ما نسبت به مردم فلسطین احساس مسئولیت می‌کنیم
سید محمدعلی موسوی جزایری، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما دل‌هایمان برای مردم مظلوم فلسطین می‌سوزد، آنان از یاران رسول الله(ص) هستند و ما احساس مسئولیت نسبت به آنان داریم.

سید محمدعلی موسوی جزایری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در نشست قرآنی تهران که در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه قرآن با عنوان نقش قرآن و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی امروز پنجشنبه دوم فروردین ماه در هتل لاله برگزار شد، بر اهمیت وجود امامت و رهبری در ایجاد امتی متحد و پویا تأکید کرد.

وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت که تعریف امت در زبان‌شناسی به جمعیتی اطلاق می‌شود که با هدف مشترکی حرکت می‌کنند و بدون این هم‌راستا بودن، یکجایی و وحدت معناداری برقرار نمی‌شود. موسوی جزایری با استناد به دانشمندان زبان‌شناس، اظهار داشت که برای شکل‌گیری یک امت، وجود یک هدف متحد کننده ضروری است.

وی افزود: "خداوند در تمامی دوران‌ها از پیامبران خواسته است تا جامعه پیروان خود را به سمت اتحاد در عبودیت و بندگی خویش سوق دهند، و این امر بدون وجود یک رهبری دانا و بینا که قادر به هدایت امت باشد، میسر نمی‌شود."

این عالم دینی همچنین تصریح کرد که وظیفه یک امام فراتر از راهنمایی در مسائل معنوی است و باید بتواند مردم را به سمت تحقق اهداف مشترک سوق دهد و سکاندار جامعه در مواجهه با چالش‌ها باشد.

وی اشاره کرد که امام می‌تواند محور وحدت و همدلی در جامعه شود و انسجام لازم برای پیشبرد اهداف کلان را فراهم آورد.

وی در پایان گفت: ما دل‌هایمان برای مردم مظلوم فلسطین می‌سوزد، آنان از یاران رسول الله(ص) هستند و ما احساس مسئولیت نسبت به آنان داریم. همچنین برای دفع هجمه به امت اسلام و مسلمانان تلاش می‌کنیم.

تعداد بازدید : ۱۵۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر