۲ فروردین ۱۴۰۳

شرکت برترین موسسه تدبر در قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

شرکت برترین موسسه تدبر در قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
حجت‌الاسلام ابراهیم رضازاده از موسسه تدبر در قرآن و سیره گفت: موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره، مجموعه‌ای مردمی و هدف آن ایمان افزایی است و در راستای تحقق دستور صریح قرآن و عترت به تدبر در قرآن و سیره و لبیک به ندای رهبر انقلاب گام نهاده است.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، حجت‌الاسلام ابراهیم رضازاده از موسسه تدبر در قرآن و سیره گفت: موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره، مجموعه‌ای مردمی و هدف آن ایمان افزایی است و در راستای تحقق دستور صریح قرآن و عترت به تدبر در قرآن و سیره و لبیک به ندای رهبر انقلاب گام نهاده است. از این رو فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی خود را در عرصه تدبر در قرآن و سیره اهل بیت (ع) آغاز نموده و هم اکنون نخستین و برترین موسسه در این عرصه شناخته می‌شود.

وی افزود: اگر کسی در قرآن تدبر نکند بیماری قلبی دارد و بیماری روی قلب او قفل زده شده است. ما می‌خواهیم این قفل را باز کنیم.

رضازاده با بیان اینکه موسسه تدبر در قرآن و سیره به صورت تخصصی حدود ۱۵ سال است که کار علمی روی مفهوم تدبر انجام می‌دهد، تصریح کرد: تدبر یک روش فهم مجموعی در عرض ترجمه و مفاهیم و قبل‌تر از تفسیر است.

عضو موسسه تدبر در قرآن و سیره گفت: ما به سوره‌های قرآن کریم یک فهم مجموعی ارائه داده ایم. برای مثال در سه دقیقه یک دور تدبر سوره توحید ارائه می‌دهیم آنوقت نگاه شما به سوره عوض می‌شود. چون نه مفهوم می‌گوییم که کلمه به کلمه آیات را ترجمه کنیم و نه تفسیر می‌گوییم که در اعماق یک سوره غواصی کنیم. بلکه تدبر روی آیات و پیوستگی آیات را با یکدیگر سیر می‌کنیم تا ببینیم آن سوره از ما چه می‌خواهد.

وی به ۱۰۲ جلد کتاب منتشر شده به زبان‌های فارسی و عربی در موسسه تدبر در قرآن و سیره در موضوعات تدبر در قرآن، تدبر در سیره اهل بیت (ع) و تدبر‌های موضوعی اشاره کرد. حجت الاسلام رضازاده ترجمه ۸ عنوان کتاب به زبان عربی، اجرای دوره‌های آموزشی در ۹ کشور خارجی، تربیت مربیان توامند مسلط به زبان عربی و انگلیسی، برگزاری کلاس تدبر در قرآن برای اساتید قرآن خارج از کشور مانند عراق و عربستان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مدیران مراکز قرآنی خارج از کشور مانند پاکستان را از افتخارات موسسه تدبر در قرآن و سیره عنوان کرد.

تعداد بازدید : ۲۴۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر