۱ فروردین ۱۴۰۳

غرفه‌ای که در نمایشگاه قرآن به دشمن‌شناسی می‌پردازد

غرفه‌ای که در نمایشگاه قرآن به دشمن‌شناسی می‌پردازد
جواد سمنانی از اعضای گروه هنری پژوهشی حنیف در نمایش آثار این گروه که در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است گفت: مبنای کار گروه هنری پژوهشی حنیف دشمن شناسی و تبری در اسلام است.


به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین‌ نمایشگاه قرآن کریم، جواد سمنانی از اعضای گروه هنری پژوهشی حنیف در نمایشگاه آثار این گروه که در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است گفت: مبنای کار گروه هنری پژوهشی حنیف دشمن شناسی و تبری در اسلام است.

وی با بیان اینکه گروه پژوهشی هنری حنیف از سال 1386 در قالب یک گروه دانشجویی و ان‌جی‌او شکل گرفت، افزود: محور اصلی فعالیت‌های این گروه بحث دشمن‌شناسی براساس آیات و روایات است.

جواد سمنانی گفت: گروه پژوهشی هنری حنیف تجربه بخش دشمن‌شناسی را در نمایشگاه‌های سال قبل داشته است، اما بعد از یک وقفه 9 ساله برای اولین بار است که چنین نمایشگاهی با حجم، کیفیت و محتوای بالایی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی ما بحث تبری در اسلام و تبیین این موضوع به صورت مبنایی و نه احساسی است، اظهار کرد: ما معتقدیم که جریان باطل در طول تاریخ با استفاده از انواع و روش‌ها و نیرنگ‌ها و فسادها و هر ابزاری که می‌توانسته استفاده کند برای تسلط و ظلم و چپاول ملت‌های دیگر بهره‌ برده است.

این عضو گروه هنری پژوهشی حنیف تصریح کرد: اگر بخواهیم ویژگی های طاغوت را بر مبنای قرآن کریم فهرست کنیم و بخواهیم مصداق امروزی آن را پیدا کنیم، قطعاً به جریان صهیونیسم بین الملل و اسرائیل و آمریکا می‌رسیم که همگی در یک جبهه هستند. تبیین این‌ها به شکل مبنایی و تاریخی یکی از اهداف گروه پژوهشی هنری حنیف بوده است.

سمنانی ادامه داد: در مقابل این جریان شوم، ظالم و فاسد، قالب عصر امام خمینی(ره) را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهیم. پس از مشاهده این دو جبهه مخاطب می‌تواند مقایسه کند که حرکت انقلاب اسلامی چه حرکت بزرگی بوده است و حضرت امام چه کار بزرگی را به پشتوانه قرآن و اعتقاداتی که داشتند انجام دادند. صهیونیسم بین الملل با نظم نوین جهانی و زمینه سازی که کرده بودند تقریبا دنیا را بلعیده بودند اما حضرت امام خمینی با انقلاب اسلامی ملت‌ها را نجات داد.

این عضو گروه هنری پژوهشی حنیف در پایان گفت: در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، کشتارهایی که در طول تاریخ صهیونیسم بین الملل انجام داده، ساختارها و سازماندهی که در دنیا کردند، زراندوزی‌ها، بحث برده‌داری و دودمانی و نژادپرستی صهیونیسم بین الملل در قالب هنری ارائه شده است. در بخش امام خمینی نیز اوج جریان اسلامی و شهادت به معنای کلمه تبیین شده و انسان طراز و سبک زندگی طراز معرفی شده است.

تعداد بازدید : ۳۸۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر