۳۰ فروردین ۱۴۰۲

قاب تلویزیونی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن متفاوت‌تر از همیشه بود

قاب تلویزیونی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن متفاوت‌تر از همیشه بود
تهیه‌کننده و مجری رسانه ملی در نمایشگاه قرآن گفت: تلاش کردیم پوشش تلویزیونی امسال با سال‌های گذشته متفاوت باشد. سال‌های گذشته فقط بر ضبط محیطی نمایشگاه قرآن کار می‌کردیم، اما امسال تلاش کردیم متفاوت‌تر از آنچه که تابه‌حال ارائه شده اتفاق بیافتد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن،‌ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و بخشی از این استقبال بی‌نظیر را مدیون پوشش مطلوب بخش‌های مختلف رسانه‌ای حاضر در نمایشگاه بود. رسانه تلویزیونی نمایشگاه قرآن، از جمله رسانه‌هایی است که در سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن فعالیت مستمری برای انتشار تصاویر این نمایشگاه به صورت زنده یا بازپخش داشته است. مهدی صفری تهیه‌کننده و مجری رسانه ملی در نمایشگاه قرآن، توضیحاتی راجع به فعالیت‌های خود در نمایشگاه ارائه می‌دهد.

صفری در ابتدا اذعان کرد: تلاش کردیم پوشش تلویزیونی امسال با سال‌های گذشته متفاوت باشد. سال‌های گذشته فقط بر ضبط محیطی نمایشگاه قرآن کار می‌کردیم، اما امسال تلاش کردیم متفاوت‌تر از آنچه که تابه‌حال ارائه شده اتفاق بیافتد. برای تحقق این امر، این‌جا برنامه‌سازی کردیم و خود را به پوشش فضای نمایشگاه، غرفه‌ها و مصاحبه با افراد محدود نکردیم.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از زمان را به اجرای برنامه‌های استدیویی اختصاص دادیم که در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه تخصصی قرآن پخش شد. ما علاوه بر برنامه‌های گپ و گفت‌وگو بخش‌های جدیدی را نیز اضافه کردیم. برای مثال به صورت مشخص در زمان تعیین شده، اخبار نمایشگاه را پوشش می‌دادیم. آنتن شبکه قرآن روزی ۴۵ دقیقه الی یک ساعت بطور زنده در اختیار ما بود؛ در حالی‌ که سال‌های گذشته نمایشگاه روزانه در حد یک ربع تا بیست دقیقه زمان داشت. یک ساعت آنتن یعنی باید برنامه سازی انجام شود. همچنین برنامه‌های ما در تایم‌های خوب و پر بیننده‌ای از شبکه‌های امید، جام‌جم، شبکه ۵، شبکه ۳، شبکه ۴ و شبکه خبر هم پخش می‌شد.

صفری درباره قابی که مخاطب در سال‌های گذشته از نمایشگاه قرآن می‌دید و تغییری که در این سال رخ داد خبر داد و گفت: برای اولین بار به مناسبت‌های مختلف در همان فضای خودمان گروه سرود، تواشیح و هم‌خوانی داشتیم، در حالی که این کار به دلیل ریسک بالایی که در برنامه سازی داشت، تا پیش از این اصلاً در نمایشگاه قرآن امکان‌پذیر نبود.

وی به رونمایی برنامه می‌خوانمت در برنامه خود اشاره کرد و افزود: این اتفاق در قاب تلویزیونی نمایشگاه اصلا دیده نشده بود، همچنین پلی‌بک‌ها و گزارش‌هایی که گرفتیم هم، تلاش کردیم قدری متفاوت باشد.

صفری فعالیت تیم خود را تشریح کرد: ما تلاش کردیم مسئولین هر غرفه و هر بخش خودشان فعالیت‌های بخش خود را توضیح دهند و گزارش‌گر فعالیت‌ها خود باشند و ما آن‌جا گزارشگر نباشیم. خود آن‌ها با دوربین ما همراه شدند و غرفه یا بخش خود را توضیح دادند.
وی توضیح داد: امسال بطور کلی تلاش کردیم از کارهای دم دستی پرهیز کنیم. تلاش کردیم تفاوت ایجاد کنیم و موفق هم بودیم. هر چه از قاب تلویزیون از شبکه‌های مختلف دیده شد بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود.

صفری حجم جمعیت و آلودگی صوتی در نمایشگاه را مانع ساخت برنامه خود ندانست و افزود: ازعوامل نمایشگاه، آقای محمد حسین محمدزاده، حسین زارعی و تیمشان تشکر می‌کنم که بستر خوبی را برای رقم خوردن این اتفاق فراهم کردند.

وی در پایان گفت: از شورای معارف سیما برای آنتن‌ها و تایم‌های بسیار خوبی که در اختیار ما قرار دارند و مساعدتی و رصدی که داشتند، تشکر می‌کنم. اگر سال آینده باشیم، قطعا برنامه سازی را با بکارگیری اِلِمان‌های مختلف به صورت بصری بهتر و کامل‌تر انجام خواهیم داد.

پایان پیام/


تعداد بازدید : ۷۰۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر