۲۶ فروردین ۱۴۰۲
رئیس جامعة المصطفی در نمایشگاه قرآن عنوان کرد:

رشته های علمی مرتبط با قرآن در سطح بین المللی جذابیت دارد

رشته های علمی مرتبط با قرآن در سطح بین المللی جذابیت دارد
حجت الاسلام عباسی افزود: هر مقدار ما بتوانیم فعالیت هایی را که در حوزه قرآنی در جمهوری اسلامی انجام می شود منعکس کنیم این تعامل برای ما سودمند است.

حجت الاسلام عباسی مدیرجامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با ستادخبری نمایشگاه قرآن در خصوص بخش بین الملل سی امین نمایشگاه قرآن گفت: امیدوارم که سال به سال وضعیت ارائه خدمات در بخش بین‌الملل نمایشگه قرآن بهتر شود. طوری که در دسترسی بهتری قراربگیرد و بازدید کنندگان بیشتری بتوانند فعالیت‌های قرآنی در حوزه بین الملل را که در جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد مشاهده کنند.

رییس جامعه المصطفی افزود: آنچه که من به اجمال دیدم فعالیت های خوب قرآنی در این نمایشگاه صورت گرفت. مراکز علمی قرآنی و فرهنگی کشور در عرصه بین‌المللی حضور داشتند. جامعه المصطفی به عنوان یک مرکز علمی بین‌المللی هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش فعالیت های قابل توجهی را در خدمت به قرآن دارد.رشته های متعدد قرآنی داریم. در بخش پژوهش مقالات قرآنی در حوزه‌های تخصصی مختلف در المصطفی به زبان فارسی و زبانهای دیگر منتشر می شود که تعدادی از این مجلات را به زبان انگلیسی و عربی آورده اند. در نمایندگی های برون مرزی خودمان نشریات های دیگری به زبان های دیگر که در حوزه فعالیت می کنند داریم و فکر می‌کنم برای سال‌های آینده این فعالیت را در نمایشگاه بین المللی توسعه دهیم از دیگر نمایندگی ها هم دعوت می کنیم که محصولاتشان را ارائه کنند.

حجت الاسلام عباسی افزود: هر مقدار ما بتوانیم فعالیت هایی را که در حوزه قرآنی در جمهوری اسلامی انجام می شود چه در بخش های آکادمیک و در بخش‌های فرهنگی یعنی آموزش در رشته های مختلف قرآنی و پژوهش‌ها و همچنین مسابقات و فعالیت‌های قرآنی که در جمهوری اسلامی انجام می شود منعکس کنیم این تعامل برای ما سودمند است.ماباید اسلام را به علاقه‌مندان قرآن معرفی کنیم. قطعاً برای علاقه مندان جذابیت زیادی دارد تا از فعالیت‌های قرآنی که در جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در ایران انجام می گیرد، آشنا شوند. در رشته‌های علمی رشته هایی را طراحی کرده و در حوزه علوم قرآنی نوپدید و جدید هستند و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

رییس جامعه المصطفی ادامه داد: در مراکز علمی دنیا و در گفتگوهایی که گاهی با مسئولان دانشگاه های اسلامی در سطح بین‌المللی داشته‌ام وقتی این رشته ها معرفی می شوند بسیار برای آنها جالب است رشته های تازه در عرصه های جدید که به قرآن اختصاص دادیم مثلاً رشته های علوم قرآن، حقوق قرآن، روانشناسی قرآن و … برای کشورهای اسلامی و قرآن دوستان جذابیت دارد و بنظرم نمایشگاه قرآن می‌تواند زمینه ای برای ارائه این نوآوری‌ها و خدماتی که به قرآن کریم در جمهوری اسلامی انجام می شود، باشد.

یادآور می شود سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روز جمعه 25 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۵۴۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر