۲۶ فروردین ۱۴۰۲
مدیر روابط عمومی سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم:

استقبال بالای مردم از نمایشگاه قرآن نشان‌دهنده تبلیغات رسانه‌ای است

استقبال بالای مردم از نمایشگاه قرآن نشان‌دهنده تبلیغات رسانه‌ای است
مدیر روابط عمومی سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: استقبال خوبی که توسط مردم صورت گرفت، نشان می‌دهد که مجموعه گزارشاتی که پخش شد با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، جواد نصیری مدیر روابط عمومی سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درباره فعالیت‌های معاونت رسانه و ارتباطات و زیر مجموعه آن با ستاد خبری نمایشگاه به گفت‌وگو پرداخت. نصیری، مجموعه فعالیت‌های حوزه رسانه، ارتباطات، فضای مجازی، تبلیغات، اطلاع رسانی، ستاد خبری و روابط عمومی را زیر مجموعه معاونت رسانه و ارتباطات عنوان کرد و گفت: محمدحسین محمدزاده مسئول این معاونت است و من هم در حوزه فعالیت‌های مربوط به رسانه و روابط عمومی کمک می‌کنم.

استقبال بالای مردم از نمایشگاه نشان‌دهنده موفقیت کارهای رسانه‌ای است

وی تجمیع فعالیت‌های مربوط به رسانه را علت به وجود آمدن مدیریت متمرکز در نمایشگاه دانست و افزود: استقبال خوبی که توسط مردم صورت گرفت، نشان می‌دهد که مجموعه گزارشاتی که پخش شد با موفقیت همراه بوده است.

نصیری اولین گزاره برای فعالیت موفق رسانه را توجه و استقبال مردم از نمایشگاه بیان کرد و گفت: مردم به جای جای شبستان و محوطه‌های باز توجه و جمعیت غیرقابل تصوری حضور پیدا کردند.

بیش از ۵۰ پوستر برای نمایشگاه طراحی و منتشر شد

وی درباره رویکرد امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن تشریح کرد: ما امسال با ۳ رویکرد خانواده، بانوان و توجه فرزندان به امر قرآن ورود کردیم، همچنین درباره این موضوعات پوستر و تیزر طراحی و تولید کردیم.

نصیری طراحی پوسترها را مفهومی و براساس آیات قرآن عنوان کرد و افزود: در مجموع ما بیش از ۵۰ پوستر برای نمایشگاه طراحی و منتشر کردیم، ۱۰ پوستر اصلی و ۲۰ پوستر مربوط به شهدا با شعار نمایشگاه به عنوان می خوانمت، طراحی کردیم و همچنین ۳۰ پوستر
بر اساس ۳۰ آیه از قرآن کریم با توجه به شعار طراحی و در فضای رسانه ملی و مجازی منتشر شد.

اطلاع‌رسانی گشترده رسانه ملی از نمایشگاه قرآن

وی به بحث توجه به خانواده اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ در نمایشگاه به موضوع رویکرد خانواده هدایت می‌شدند و اطلاع رسانی می‌کردند و خدا را شکر با توجه به برون داد نمایشگاه ما در این امر موفق بودیم.

نصیری افزود: در فضای دیگر، رسانه ملی همکاری فوق العاده خوبی با نمایشگاه داشت به خصوص در بخش‌های مختلف خبری که دوستان ما در خبرگزاری صدا و سیما بارها تقریباً هرشب تیم‌های مختلف در نمایشگاه حاضر بودند. همچنین از بخش‌های مختلف گزارش تهیه و در بخش‌های خبری متنوع در شبکه‌های مختلف پخش می‌کردند.

پخش زنده نمایشگاه قرآن در تلوبیون

وی درباره فعالیت دیگر رسانه‌ها گفت: در کنار آن شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن فعالیت روزانه خود را به صورت پخش زنده یک الی دو ساعت داشتند، که بسیار خوب و مورد توجه بود. همچنین هرشب با مهمان‌هایی از بخش‌های مختلف نمایشگاه به گفت‌وگو می‌پرداختند.

نصیری افزود: در ستاد معاونت رسانه و ارتباطات، شبکه‌ای را تحت عنوان (نما قرآن) در تلوبیون راه اندازی کردیم که به صورت پخش زنده ۸ ساعته از ساعت ۱۷ تا ۲۴ و دوبار هم با بازپخش به صورت ۲۴ ساعته برنامه‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه را پوشش داده است.

فعالیت گسترده رسانه‌ای در فضای مجازی

وی از تنوع خوبی که امسال در فضای مجازی رخ داد خبر داد و گفت: در فضای مجازی هم امشب یک تنوعی خوبی اتفاق افتاد در شبکه‌های اجتماعی داخلی مثل ایتا، بله، روبیکا، سروش و همین طور در شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل اینستاگرام، تلگرام و توئیتر فضای بسیار جدی راجع به نمایشگاه ایجاد و هشتگ‌سازی شد و مردم به تولید محتوا درباره نمایشگاه دعوت شدند.

نصیری افزود: همچنین محتواهایی از بخش‌های مختلف توسط یک تیم خبره و بسیار حرفه‌ای تهیه و تولید می‌شد و در فضاهای مختلف بازنشر پیدا می‌کرد.

وی در پایان از رسانه‌های مختلفی همچون خبرگزاری ایکنا و شبستان، حوزه، رادیو قرآن و شبکه قرآن یاد کرد و گفت: امسال ستاد خبری نمایشگاه قرآن یک تیم حرفه‌ای و توانمند بود که تولیدات بسیاری خوبی داشت و این تولیدات هم در رسانه‌های مختلف بازنشر می‌شد. از سوی دیگر حضور رسانه‌ها در نمایشگاه اتفاق بسیار خوبی بود و راهنمایی خوبی ایجاد شد، ما دیگر رسانه‌ها را دعوت و پاویون رسانه‌ها را ایجاد کردیم، که هرکدام را در زمان حضور داخل نمایشگاه، در فضای افطار و استراحت می‌توانستیم میزبانی کنیم.

یادآور می شود سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روز جمعه 25 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۵۵۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر