۲۵ فروردین ۱۴۰۲

خادمان نهج البلاغه در آخرین روز نمایشگاه قرآن تجلیل شدند

خادمان نهج البلاغه در آخرین روز نمایشگاه قرآن تجلیل شدند
مراسم تقدیر از خادمان نهج البلاغه در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، مراسم تقدیر از خادمان نهج البلاغه در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. سید مهدی و روح الله طباطبایی از اصفهان از برگزیدگان این مراسم بودند. سید مهدی طباطبایی شاگرد استاد فولادگر از مفسرین نهج البلاغه و رفیق سید محمد دشتی مترجم معروف این اثر است.

او صاحب ۲٠ جلد کتاب درحوزه نهج البلاغه است و آثاری مثل: آیین دوستی از منظر امام علی،سلام نهج البلاغه،اندیشه های بلند در قصه‌های کوتاه،کلید های خوشبختی در کلام امام علی،تاثیر گفتار امام علی در رفتار امام خمینی،سرگذشت یک سرباز،عبرت،مجموعه اشعار حب علی،مقام بتول در کلام رسول،دفتر سه گانه نهج البلاغه،مقام علی در کلام نبی و... از آثار این خادم نهج البلاغه است.

او همچنین مؤسس خانه نهج البلاغه اصفهان بودت و بنیاد نهج البلاغه را تاسیس نهاد.

ارفاق به زندانیان نهج البلاغه‌ای، برگزاری مسابقه نهج البلاغه خوانی با مجموع ۱٠٠ میلیون تومان هدیه در سال ۱۴٠۱

مهدی مهدوی نیا شهردار اشتهارد هم یکی دیگر از این خادمان بود که پیاده کردن برنامه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در هیأت توانست قشر کثیری از طیف سنی گوناگون جذب کند. او معتقد است استفاده از نهج البلاغه را در امور اداری نهج البلاغه باید عملی کرد و گویی هنوز دستورات امام علی برای این عصر تازگی و راهگشاست.

حمیدرضا عزیزیان امور فرهنگی زندان ها نیز از جمله خادمان نهج البلاغه است، او گفت: بخش آموزش قرآن و اهل بیت اعم از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، بخش غیر رسمی آموزش امور فرهنگی زندان ها است. زندانهای هفت استان نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی قرار شده است داشته باشد با حضور ۶٠٠ روحانی. یکی از دلایل کار با نهضت ساده خوانی. راحت بودن روش آن بود. ما زندانی داریم که حافظ کل حکمت های نهج البلاغه است. در حال حاضر۲٠هزار نفر زندانی شرکت کننده در کلاس‌های نهج البلاغه هستند.

محمدرضا قاسمیان طلبه پاکستانی و مترجم برنامه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی به اردو و خانم محبوبه بقایی از دیگر منتخبین این برنامه بودند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۴۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر