۲۵ فروردین ۱۴۰۲

آموزش آسان‌خوانی و فهم راحت نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن

آموزش آسان‌خوانی و فهم راحت نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن
بخش نهضت نهج‌البلاغه خوانی نمایشگاه قرآن کریم به ارائه روش‌های فهم سریع و آسان نهج‌البلاغه پرداخته و علاقه‌مندان می‌توانند طی 6 ماه نهج‌البلاغه را با درک کامل معانی و مفاهیم بخوانند و یاد بگیرند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، برای شناخت بیشتر و آشنایی با نهج‌البلاغه در سی‌امین نمایشگاه قرآن بخشی به نام نهضت جهانی نهج‌البلاغه با دکوری بسیار زیبا و معنوی برپا شده است. گل سرسبد مجموعه تمثال بسیار زیبا از نام حضرت است که در وسط صحن قرار گرفته است. ورودی بخش ماکت کتابی است که خطبه ۱۸۷ نهج‌البلاغه بر روی آن هک شده است. ماکت ایوان طلای حرم نورانی امام علی (ع) هم دکور اصلی بخش است.

دیوارهای بخش پوشیده از تابلوهای منقوش، از حکمت‌ها و آموزه‌های نهج‌البلاغه است. سه غرفه هم برای کودکان و نوجوانان فراهم شده است و سالن اصلی بخش هم شاهد حضور مبلغینی است که به صورت فردی و همگانی دلیل مطالعه و روش آسان‌خوانی نهج‌البلاغه را به همگان تبیین می‌کنند.

دیانی مُبَلِّغ نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در گفت‌وگو با توانا گفت: در طول ۱۴۰۰ سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین همان طور که در حیات ایشان مردم مولا را نشناختند و طبق حکمت ۱۸۷ غربت اصلی امام، شناخته نشدن ایشان بود، ما دریافتیم که معرفت بهتر به واسطه کلام خود امیرالمؤمنین اتفاق می‌افتد، از این رو به فکر آموزش آسان نهج‌البلاغه افتادیم.

وی ادامه داد: امروزه اگر از بچه شیعه‌ها پرسش کنیم که حداقل پنج خط درباره امامتان صحبت کنید عاجز هستند. ما بر آن شدیم با تشکیل این نهضت بهانه‌ای برای خواندن نهج‌البلاغه و روش آسان‌خوانی برای مطالعه به مردم ارائه دهیم.

دیانی در انتها بیان کرد: در نمایشگاه قرآن با روش آسان‌خوانی به مردم یاد می‌دهیم که بدون شرح، تفسیر، استاد، حفظ و یادداشت با هر سطح و سنی، نهج‌البلاغه را یک دور کمتر از ۶ ماه بخوانند طوری که هفتاد درصد آن را درک کنند.

نهج‌البلاغه دارای ۲۴۱ خطبه، ۷۹نامه و ۴۸۰ حکمت است. طولانى‌ترین خطبه، خطبه ۱۹۲ که به خطبه قاصعه مشهور است و کوتاه‌ترین خطبه، خطبه ۶۱ است که در مورد خوارج است. طولانی‌ترین نامه، نامه ۵۳ است که مشهور به عهدنامه مالک اشتر است. کوتاه‌ترین نامه هم نامه ۷۹ است که خطاب به فرماندهان لشگر است. طولانی‌ترین حکمت، حکمت ۱۴۷ که خطاب به کمیل بن زیادنخعی فرموده است.کوتاه ترین حکمت، حکمت۱۸۷درباره کوچ کردن از دنیا است.کتاب نهج‌البلاغه توسط سید ابوالحسن محمدبن حسین الطاهر المناقب مشهور به سید رضی(رحمه الله علیه) جمع‌آوری شده است.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۷۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر