۲۵ فروردین ۱۴۰۲

استقبال «دهه هشتادی‌ها» از لیزرتگ برای مبارزه ضدصهیونیستی در روز جهانی قدس

استقبال «دهه هشتادی‌ها» از لیزرتگ برای مبارزه ضدصهیونیستی در روز جهانی قدس
غرفه لیزرتگ با سناریوی یک بازی ضد صهیونیستی یکی از بخش‌های پرطرف‌دار نوجوانان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود که در روز جهانی قدس مورد استقبال ویژه قرار گرفت.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، «دهه هشتادی‌ها» بخش ویژه نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که امسال با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، لیزرتگ واقعیت‌مجازی، سینمای‌نوجوان، نشست پرسش و پاسخ و باشگاه خبرنگاران نوجوان قرآنی اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

لیزتگ یک ورزش و بازی بدون‌خطر است که شرکت کنندگان می‌توانند در آن به رقابت بپردازند. جنس اسلحه این بازی و تیر آن از نوع لیزر است و با برخورد با حس گرهایی که روی لباس بازیکنان تعبیه شده مقدار صدمات مشخص می‌شود.

این مسابقه جذاب با یک سناریو برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه قرآن در غرفه دهه هشتادی‌ها، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه‌مندان است.

هدف غایی لیزرتگ انتقال محتوای قرآنی است که خیلی جذاب با بازی صورت می‌گیرد. سناریو از جایی شروع می‌شود که صهیونیست‌ها برای تاریخ‌سازی درباره خودشان دست به یک دسیسه می‌زنند و قصد دارند اسناد دفینه دانیال نبی را به سرقت ببرند لذا نام یکی از بازی‌های موجود در نمایشگاه قرآن لیزرتگ «نجات موزه» است.

نقطه‌ی پنهان سناریو زمانی ایجاد می‌شود که دهه هشتادی‌ها ناخودآگاه سلاحی به‌دست گرفته‌اند و به مبارزه صهیونیست مشغول می‌شوند که در آینده سوالاتی برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد که علت این مبارزه چه بود و این پرسش آغاز یک تعقل و تفکر است.

بچه‌ها در این بازی به‌جای اینکه با موبایل بازی کنند یک محیط واقعی مشابه بازی‌های جذاب را که در یک محیط کنترل شده صورت می‌گیرد را در قالب بازی فیزیکی تجریه می‌کنند که خیلی از عوارض‌ بازی‌های مجازی را ندارد.

افراد در لیزرتگ تجربه استرس و هیجان را کاملآ واقعی حس می‌کنند لذا این بازی یک نوع ورزش است که امسال در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مورد استقبال ویژه نوجوانان دهه هشتادی قرار گرفت و در روز جهانی قدس صف‌های طولانی برای این بازی ایجاد شد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۰۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر