۲۵ فروردین ۱۴۰۲

پرسش و پاسخ سید بشیر حسینی با دهه هشتادی‌ها در نمایشگاه قرآن/ رقیب خودتان باشید

پرسش و پاسخ سید بشیر حسینی با دهه هشتادی‌ها در نمایشگاه قرآن
کارشناس فرهنگی و مجری محبوب تلویزیونی خطاب یه نوجوانان گفت: اگر در کشورمان در موضوعی فضا را برای رقابت مناسب نمی‌بینید، پس با خودتان رقابت کنید.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، سید بشیر حسینی مجری تلویزیونی، کارشناس فرهنگی و استاد دانشگاه، ۲۴ فروردین در بخش دهه‌هشتادی‌های نمایشگاه قرآن با هماهنگی بخش «نسل آرمان» حاضر شد و به سؤالات نوجوانان پاسخ داد. در این نشست، علاوه بر نوجوانان و دهه هشتادی‌ها، بزرگ‌ترها هم حضور داشتند و با دقت به سؤالات نوجوانان و توضیحات سید بشیر گوش می‌دادند.

نمایشگاه قرآن یک جوگیری خوب است

سید بشیر حسینی به فضای مثبت نمایشگاه قرآن اشاره کرد و با تأکید بر اینکه جوگیر شدن همیشه بد نیست، گفت: انسان در نمایشگاه قرآن در جو قرآن خواندن قرار می‌گیرد و دوست دارد شرایطی برایش پیش ِآید تا قرآن تلاوت کند و این یک جوگیری خوب است.

وی در تشریح جوسازی و با بیان اینکه جو را ما انسان‌ها شکل می‌دهیم، به پرسش یک نوجوان دهه هشتادی درباره جو مدرسه پاسخ داد و عنوان کرد: اگر کسی برای ورود به یک فضای مثبت نه جو بیرونی داشته باشد و نه اینکه خودش قصد ایجاد جو مثبت کند اساسا با مشکل روبرو خواهد شد.

تلاش مهم‌تر از استعداد است

یکی از نوجوانان خطاب به سید بشیر حسینی گفت: نوجوان ایرانی زودتر از نوجوان اروپایی به موفقیت می‌رسد چراکه بستر موفقیت در ایران تلاش کمتری می‌طلبد. سید بشیر حسینی پاسخ داد: فضا در هر کشوری برای انجام دادن دسته‌ای از فعالیت‌ها مساعد است. برای مثال در ایران فضا برای حفظ کردن قرآن مساعد است اما در یک کشور اروپایی این طور نیست. به همین صورت ممکن است فضا برای فعالیتی در کشور دیگر مساعد باشد اما در ایران این طور نباشد. این دلیل نمی‌شود که اگر از فعالیتی که شما دوست دارید در ایران انجام دهید حمایت نمی‌شود یا رقیبی برای شما پیدا نمی‌شود، آن را کنار بگذارید.

سید بشیر حسینی با تأکید بر اینکه تلاش بالاتر از استعداد است، گفت: برخلاف آن‌چیزی که به ما یاد داده‌اند، تلاش بالاتر از استعداد است؛ در بسیاری از شرکت‌های مهم دنیا معتقدند استعداد اصلا مهم نیست و خداوند نیز همین را تصدیق می‌کند.

او از بچه‌ها درخواست کرد: اگر در کشورمان در موضوعی فضا را برای رقابت مناسب نمی‌بینید، پس با خودتان رقابت کنید.

رقیب خودمان باشیم

سید بشیر حسینی با ذکر یک مثال درخواست خود را توضیح داد: ما همیشه می‌خواهیم یک نفر دیگر ما را بغل کند و ما را دوست داشته باشد. در حالیکه خودمان باید یاد بگیریم خودمان را بغل کنیم و خود را دوست داشته باشیم. در موضوع رقابت نیز همین طور است. باید یاد بگیریم با خودمان رقابت کنیم.

این کارشناس تلویزیونی به نوجوانان توصیه کرد: انقدر روی خودتان کار کنید تا هر چقدر هم دورتان دیوار کشیدند، از دیوار بزنید بالا.

وی موانع را بستر رشد دانست و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از فرآیند موفقیت همین موانع سر راه است که در تمام دنیا وجود دارد. انسان در سختی رشد پیدا می‌کند. جوان ایرانی در ایران با ۵ ساعت کار به موفقیت می‌رسد اما در کشورهایی مثل آلمان و فرانسه باید چندبرابر کار کند.

ناامید نشدن را یاد بگیریم

این فعال رسانه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه استعدادهایی وجود دارند که بستر بروز و ظهور برایشان فراهم نیست، گفت: برخی می‌خواهند نوجوان‌های ما را با حرف‌های رنگی گول بزنند درحالی که بستر و جو مناسب و آرمانی در هیچ ‌کجای دنیا و در هیچ و مقطع زمانی برای آن‌چه ما فکر می‌کنیم، فراهم نیست.

سید بشیر با اشاره به تهاجم فرهنگی صورت گرفته علیه ایرانیان گفت: شیطان به عزت خدا قسم خورده دونه دونه ما را بیخیال، تنبل و ناامید کند. الآن هم همه عالم کارشان این است که من و شما را ناامید و بیخیال کنند. نباید تسلیم شویم. باید یاد بگیریم وقتی کم می‌آوریم چگونه ناامید نشویم و باز برگردیم وسط میدان.

آرزوی زندگی عاشقانه

سید بشیر در پایان به مناسبت شب قدر، برای حضار بهترین آرزوها را کرد و گفت: ما در کاری که عاشق آن هستیم هیچ وقت ناامید نمی‌شویم. امیدوارم همیشه زندگی همه ما با عشق باشد نه تملک. عشق یعنی خودمان را برای معشوق بخواهیم، در حالی که تملک یعنی معشوق را برای خود بخواهیم. امشب در شب قدر برای همه دعا و تمنای یک زندگی عاشقانه می‌کنم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/


تعداد بازدید : ۲۰۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر