۲۴ فروردین ۱۴۰۲
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن:

امسال با دعوت از مهمانان خارجی جلوه بیشتری به بخش بین‌الملل نمایشگاه دادیم

امسال  با دعوت از مهمانان خارجی جلوه بیشتری به بخش بین‌الملل نمایشگاه دادیم
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بخش بین الملل از بخش‌های جدی نمایشگاه قرآن باید باشد. در این سال‌ها آن‌طور که باید و شاید نتوانستیم بخش بین‌الملل را برجسته کنیم. امسال اولین سالی بود که با دعوت از مهمانان خارجی قدری جلوه بیشتری به بخش بین الملل نمایشگاه دادیم.

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در حاشیه بازدید از فعالیت‌های قرآنی نمایشگاه سی‌ام گفت: بخش بین الملل از بخش‌های جدی نمایشگاه قرآن باید باشد. در این سال‌ها آن‌طور که باید و شاید نتوانستیم بخش بین‌الملل را برجسته کنیم. امسال اولین سالی بود که با دعوت از مهمانان خارجی قدری جلوه بیشتری به بخش بین الملل نمایشگاه دادیم.

وی ادامه داد: بنظرم پایه خوبی شد و نهالی کاشته شده که سال‌های آینده تبدیل به درخت تنومند شود. این امر با دعوت‌های بیشتر از مسئولین قرآنی و فرهنگی کشورهای اسلامی، افزایش غرفه‌ها و محتوای بالاتر برای غرفه ها و تدارک بازدید بهتر میسر خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: تعدادی از مخاطبین از اینکه بخش بین الملل در بخش فوقانی نمایشگاه قرآن قرار داشت گلایه داشتند چرا که خیلی محل پر ترددی نبود.باید محل مناسبی با همکاری دست اندرکاران برای بخش بین الملل در سالهای بعدی تدارک ببینیم. همچنین دعوت جدی تری از نخبگان و هنرمندان قرآنی حوزه بین الملل داشته باشیم تا جلوه بهتری به نمایشگاه ببخشد.

حجت الاسلام ایمانی پور با اشاره به روز قدس گفت:اگر دو عنصر کلیدی در وحدت اسلامی را نام ببریم قرآن و موضوع بیت المقدس و قدس شریف از مهمترین آنهاست. یکی در حوزه معرفتی و آن دیگری در حوزه اجتماعی را در برمی‌گیرد. اگر ما بتوانیم این دو موضوع را درست پرورش دهیم و به جامعه بشناسانیم حتما نسبت به شکل گیری امت اسلامی گام مثبتی برداشته شده است.

وی ادامه داد: آن زمان که امت اسلامی به شکل حقیقی خودش شکل بگیرد آرمان گام دوم انقلاب یعنی تمدن نوین اسلامی محقق می شود. بنابراین پرداختن به قرآن باید یکی از اصول فعالیتهای فرهنگی در خارج از کشور باشد و کم کاری هایی که در این حوزه وجود داشته را باید به سرعت جبران کنیم.در برنامه های سازمان این امر در دستور کار قرار دارد و به زودی شاهدش خواهید بود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات با اعلام کمک از خبرگزاری ها و رسانه ها و بخش های دولتی و غیر دولتی برای تهیه تولید محتوای جذاب؛ گفت:امروزه فضای مجازی فضای پر مخاطبی است و ما باید برای این فضا محتوای مناسبی تولید کنیم .متاسفانه محتوایی که تولید میشود بعضا محتوای بین المللی ندارد و آن تولیدی که رویکردبین المللی دارد بعضا غنای کافی را ندارد.اگر محتواهای غنی به زبانهای مختلف تولید کنیم قطعا مخاطبین پر تعدادی را در جهان اسلام میتوانیم همسو و همراه با خود کنیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۳۲۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر