۲۴ فروردین ۱۴۰۲
سید علی سرابی:

نوآوری در غرفه آرایی نمایشگاه بین المللی قرآن موجب جذابیت بیشتر شد

نوآوری در غرفه آرایی نمایشگاه بین المللی قرآن، موجب جذابیت بیشتر شد
سرابی گفت: در مورد غرفه آراییامسال نمایشگاه قرآن، شاهد نوآوری‌های بودیم که جاذبه های نمایشگاهی را بیشتر کرده بود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، سید علی سرابی فعال و پیشکسوت قرآنی در خصوص این رویداد قرآنی گفت: با تمهیداتی که از چند ماه قبل شد توفیق داشتم در جلسات شورای سیاستگذاری نمایشگاه حضور داشتم با کمکی که وزیر محترم کردند و پیگیری‌هایی که معاونت قرآن وعترت داشتند امسال فضای بسیار مناسب‌تری نسبت به سال گذشته زیر پوشش نمایشگاه قرآن رفته است.

وی ادامه داد: در مصلای بزرگ غیر از شبستان اصلی که تقریباً تمام فضای آن در اختیار نمایشگاه گذاشته شده است دو رواق شرقی و غربی مصلی هم به نمایشگاه اختصاص پیدا کرده است و از این حیث فکر می‌کنم که مردم عزیزمان خیلی بهتر و با آرامش بیشتری امسال در نمایشگاه بازدید داشتند. بخش فروش وعرضه کتاب و محصولات فرهنگی قرآنی و همچنین بخش عفاف و حجاب در رواق‌های شرقی و غربی مصلی مستقر شده و فضای مناسبی برای بازدید ایجاد کردند.

قائم مقام سابق شورای عالی قرآن در ادامه گفت: در شبستان بخش‌های تخصصی هم مستقر بودند مانند بخش کودک و نوجوان و صنایع دستی، بخش نشر قرآن کریم و بخش‌های دیگر مثل آموزش یا دستگاه‌های اصلی فعال در عرصه قرآنی مثل آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی این‌ها هم در مساحت‌های ایده‌آلی فعالیت‌های خودشان را ارائه کرده‌اند و فکر می‌کنم فضا برای بازدیدکنندگان از سال‌های قبل بسیار مناسب‌تر است.

سرابی افزود: در مورد غرفه آرایی هم شاهد نوآوری‌های بودیم که جاذبه‌های نمایشگاهی را بیشتر کرده بود. در خصوص مباحث محتوایی من فکر می‌کنم که بعضی از غرفه‌ها مثل غرفه‌هایی که برای راهنمایی برای ازدواج آسان بود یا بخش‌هایی که درباره مشاوره درباره مسائل مختلف ارائه خدمات می‌کند یا مشاوره در بخش‌های آموزش قرآن دارند غنای خوبی را به نمایشگاه داده‌اند. بخش‌های مختلف سعی می‌کنند که هم محتواهای قرآنی و هم فعالیت‌های خود و تجربیاتشان را که می‌تواند الگو باشد برای دیگر فعالان قرآنی را به نحوه شایسته‌ای در نمایشگاه ارائه دادند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۴۴۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر