۲۴ فروردین ۱۴۰۲

مربیان ادبی کانون پرورش ‌فکری قم «سر سفره صحیفه» در نمایشگاه قرآن حاضر شدند

مربیان ادبی کانون پرورش ‌فکری قم «سر سفره صحیفه» در نمایشگاه قرآن حاضر شدند
مربیان ادبی کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان قم، بطور هدفمند در نشست بررسی چگونگی استفاده از مفاهیم و مضامین صحیفه سجادیه در ادبیات کودک و نوجوان توسط اساتید این حوزه حاضر شدند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، در بخش ترویج صحیفه سجادیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ویژه برنامه «پای سفره صحیفه» برگزار شد. در این برنامه چگونگی استفاده از مفاهیم و مضامین صحیفه سجادیه در ادبیات کودک و نوجوان توسط اساتید این حوزه مورد بررسی قرار گرفت. اکرم‌السادات هاشمی‌پور شاعر، نویسنده و منتقد ادبیات کودک و نوجوان، بابک نیک‌طلب شاعر کودک و نوجوان، غلامرضا حیدری اطهری نویسنده حوزه کودک و نوجوان، محمدرضا فخر روحانی متخصص زبان و ادبیات انگلیسی، زبان شناس و مترجم کتاب اسانید صحیفه سجادیه و مهدی احمدی‌فراز عضو هیأت‌علمی پژهشکده مطالعات معنوی، در این نشست حضور داشتند.

از مهمانان این نشست می‌توان به چند تن از دبیران ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اشاره کرد. محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، علت حضور مربیان در نشست صحیفه سجادیه را توضیح می‌دهد.

رسانه جدید

غفاری در ابتدا توضیح داد: ما بخشی از مربیان ادبی کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان را به نمایشگاه قرآن آوردیم تا بتوانند از بخش صحیفه سجادیه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان ایده بگیرند. این نشست کمک می‌کند بتوانیم از متن صحیفه سجادیه استفاده کنیم تا به کودک و نوجوان مطالبی مثل دعا، نیاش و ستایش را منتقل کنیم.

او گفت: از شاعران خوب کودک و نوجوان نظیر بابک نیک‌طلب، اکرم‌السادات هاشمی‌پور، اکرم الفخانی، خانم ابراهیمی‌نیا و ... دعوت کردیم تا درباره پیوند بین صحیفه سجادیه و ادبیات کودک و نوجوان صحبت کنند.

مدیرکل کانون پرورش‌فکری قم علت حضور مربیان را توضیح داد: برای این که بخواهیم هر مفهومی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم، ابتدا مربیان باید به آن باور رسیده و در ذهن آن‌ها نهادینه شود تا بتوانند آن را به تولیدات متناسب با حوزه کودک و نوجوان تبدیل کنند.

غفاری تصریح کرد: ادبیات حوزه کودک و نوجوان باید غیر مستقیم باشد. باید از ادبیاتی استفاده کنیم که بتواند مفاهیم را در لایه‌های پنهانی منتقل کند. لذا حوزه کودک نسبت به حوزه‌های بزرگ‌سال دشوارتر است.

غفاری تأکید کرد: لذا نشست‌هایی مثل نشستِ «سر سفره صحیفه» باعث می‌شود ما اول این دغدغه را در ذهن شاعر کودک و نوجوان ایجاد کنیم و صحیفه را به او معرفی کنیم تا در ذهن او نهادنیه شود. سپس در مراحل بعدی می‌توانیم برای جامعه تولید محتوا داشته باشیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/


تعداد بازدید : ۳۱۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر