۲۴ فروردین ۱۴۰۲

لزوم تشکیل قرارگاه عملیاتی مسجد پایگاه قرآن برای انسجام و هم‌افزایی

لزوم تشکیل قرارگاه عملیاتی مسجد پایگاه قرآن برای انسجام و هم‌افزایی
مدیر دارالقرآن بسیج کشور از راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی مسجد پایگاه قرآن برای انسجام و هم‌افزایی در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: تشکیل این قرارگاه برکات زیادی خواهد داشت، حداقل تاثیرش این هست که هر کدام از دستگاه‌ها در حرکت مسجد پایگاه قرآن، نقش خود را ایفا خواهند کرد و شاهد اقدامات موازی و صرف بودجه‌های موازی نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم اظهارداشت: با توجه به دغدغه‌مندی دستگاه‌های مختلف در راستای تبدیل مساجد به پایگاه قرآن همچون سازمان بسیج مستضعفین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسات مردمی، دفتر تبلیغات اسلامی و شهرداری‌ها، برای رصد دقیق این موضوع بواسطه یک سامانه متمرکز و تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات هم‌افزا، نیازمند تشکیل قرارگاه عملیاتی مسجد پایگاه قرآن هستیم.

وی افزود: قطعاً اقدامات جزیره‌ای و غیرهماهنگ دستگاه‌ها، انرژی و هزینه زیادی خواهد گرفت که منجر به خرج هزینه‌های غیرموثر در میدان خواهد شد.

لیمویی تصریح کرد: وقتی به صورت میدانی فعالیت‌های قرآنی مساجد را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم یک فعال قرآنی این کار را انجام می‌دهد اما در گزارش‌ها از یک فعالیت قرآنی در مسجد، دستگاه‌های مختلف گزارش می‌دهند که در مرحله اول باعث اشتباه در محاسبات خواهد شد. به گونه‌ای که هیچ‌گاه آمار دقیقی از این موضوع در کشور نداریم و در مرحله بعد باعث تصمیمات و خرج بودجه‌های غیر‌مناسب و غیرهدفمند خواهد شد.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور گفت: تشکیل این قرارگاه برکات زیادی خواهد داشت، حداقل تاثیرش این هست که هر کدام از دستگاه‌ها در حرکت مسجد پایگاه قرآن، نقش خود را ایفا خواهند کرد و شاهد اقدامات موازی و صرف بودجه‌های موازی نخواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دارالقرآن بسیج آمادگی تشکیل جلسات هم‌افزایی و هماهنگی این موضوع را دارد و در آینده نزدیک به فضل خدا این قرارگاه را تشکیل می‌دهد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۳۱۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر