۲۴ فروردین ۱۴۰۲
نشست علمی راهبردها و ره‌آوردهای قرآنی جامعة‌المصطفی العالمیة مطرح شد:

بیش از ۵۰۰ حافظ و قاری در جامعة‌المصطفی تربیت شدند

بیش از ۵۰۰ حافظ و قاری در جامعة‌المصطفی تربیت شدند
نشست علمی راهبردها و ره‌آوردهای قرآنی جامعة‌المصطفی العالمیة در حوزه بین‌الملل به همراه رونمایی از ترجمه‌های جدید قرآن کریم در سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، نشست علمی راهبردها و ره‌آوردهای قرآنی جامعة‌المصطفی العالمیة در حوزه بین‌الملل به همراه رونمایی از ترجمه‌های جدید قرآن کریم در سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی استاد تمام جامعة المصطفی و حجت‌الاسلام محمدحسین رفیعی‌ مدیر قرآن و عترت جامعة‌المصطفی و حجت‌الاسلام ‌علی‌آقا صفری از افغانستان و جمعی از مدیران و دانش‌آموختگان از سراسر دنیا در این نشست حضور داشتند.

رویکرد جدید جامعه المصطفی در ارائه آثار و فعالیت‌های قرآنی

محمدحسین رفیعی علت برپایی این نشست را معرفی مشارکت‌های فعال جامعه المصطفی در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: همه ارکان جامعة‌المصطفی در برپایی غرفه‌ها مشارکت داشتند و امسال یک رویکردی در ارائه آثار و فعالیت‌های قرآنی داشتیم و از بیان طلاب و فارغ‌التحصیلان همان کشورها به مراجعه‌کنندگان ارائه کردیم.

وی افزود: آورده‌های قرآنی طلاب در کشورهای خود که متاثر از فعالیت‌های قرآنی در جامعة‌المصطفی است، به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. طلاب ما شعاع این آثار را به صورت مجازی در کشور خود به ما نشان می‌دهند.

رفیعی در پایان از راهبردهای مدون حوزه علمیه جامعة‌المصطفی گفت: حوزه زیر ساخت‌ها و حوزه بینشی در جامعة‌المصطفی قرآن را مرجع خود قرار داده و در رأس محور فعالیت‌ها قرار دارد. در همه جهان محور گفتمانی، بین المللی و بین المذاهبی است، همچنین برای تمدن سازی، وحدت آفرینی، زمینه رفع خصومت‌های درون دینی و درون مذهبی می‌توان از قرآن یاری گرفت.

جامعة‌المصطفی بیش از ۶۰ کشور را تحت پوشش خود دارد

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی در راستای بیان راهبردهای جامعة‌المصطفی گفت: جامعة‌المصطفی بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یک دفتر همکاری و هماهنگی ایجاد شد و بعد به عنوان سازمان مدارس در خارج از کشور و در آخر به دستور مقام معظم رهبری اقدام شد و جامعة‌المصطفی شکل گرفت.

وی افزود: جامعة‌المصطفی بیش از ۶۰ کشور را تحت پوشش خود دارد و ۱۰۰ ملیت و ۶ حوزه دانشی را دارد. در سال ۱۳۷۷ تشکیل رشته تفسیر و علوم قرآن، سال ۱۳۸۳ تشکیل گروه قرآن و حدیث، سال ۱۳۸۷ تشکیل مجتمع عالی قرآن و حدیث، جشنواره مقالات و کتب هر ساله در قالب جشنواره شیخ طوسی، کنگره بین‌المللی گام دوم از منظر قرآن و حدیث و... را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام علی‌آقاصفری نیز در این نشست، درباره ره‌آوردهای و دستاوردهایی که در کشور افغانستان اتفاق افتاده است گفت: فعالیت‌های وسیع و گسترده در افغانستان توسط طلاب و دانش آموختگان جامعة‌المصطفی انجام می‌گیرد، حافظان و قاریانی آموزش داده شده‌اند و بیش از ۵۰۰ حافظ و قاری از این مرکز به جامعه ارائه شده است‌.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کر%D

تعداد بازدید : ۱۶۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر