۲۳ فروردین ۱۴۰۲
​وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن:

اگر به دستورات قرآن عمل کنیم، سلامت واقعی برای روح و‌ جسم‌ ما حاصل می‌شود

اگر به دستورات قرآن عمل کنیم، سلامت واقعی برای روح و‌ جسم‌ ما حاصل می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رعایت دستورات الهی به ویژه از قرآن‌ کریم، گفت: مهم‌ترین موضوع در سلامت در درجه اول سبک زندگی است و اینکه ما چگونه باید زندگی کنیم، در قرآن بسیاری از آیات روش و سبک زندگی را برای ما مشخص کرده است، در واقع بسیاری از بیماری‌ها به خاطر سبک زندگی غلط است.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن در مورد برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه برای تعلیم امور قرآنی و عترتی برای کادر درمان و آموزش پزشکی کشور به منزله بالا رفتن سلامت معنوی مردم گفت: امروزه تمام دانشمندان دنیا به این نتیجه رسیدند که سلامت را باید در همه ابعاد در نظر بگیرند زیرا اگر از این‌موضوع غفلت کنند سلامت واقعی برای شخص بیمار حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور دانشمندان چیزی با عنوان سلامت معنوی را درست کردند که البته شاخص معنویت در آن مشخص نیست زیرا هر کسی مدعی است که من معنویت دارم و‌در هر دین یا فرقه‌ای شاخص‌های خود را برای معنویت قرار می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ خودمان بالاتر از سلامت معنوی رفته و شاخص‌های قوی‌تری داریم که شاید قابل مقایسه با شاخص‌های سلامت معنوی در غرب نباشد، اگر ما به قرآن عمل کرده و دستورات الهی خودمان را انجام دهیم قطعا آن سلامت واقعی برای روح و‌ جسم‌ ما حاصل می‌شود.

عین‌اللهی یادآور شد: مهم‌ترین موضوع در سلامت در درجه اول سبک زندگی است و اینکه ما چگونه باید زندگی کنیم، در قرآن بسیاری از آیات روش و سبک زندگی را برای ما مشخص کرده است، بسیاری از بیماری‌ها به خاطر سبک زندگی غلط است.

وی افزود: عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها استرس است، انسانی که از لحظه تولد تا سالخوردگی حوادث مختلفی را در زندگی تجربه می‌کند و این حوادث می‌تواند برای انسان استرس به وجود آورده و زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر انسان اتکال به خداوند متعال داشته باشد و در مقابل بسیاری از سختی‌ها صبر و توکل به خدا داشته باشد بسیاری از این استرس‌ها را کاهش می‌دهد، یکی‌از موارد استرس‌زا انجام گناه است و دستورات قرآن مانع از گناه شده و‌ در مقابل انجام کارهای خیر که بتواند به نفع جامعه باشد چه در جهات فردی و چه اجتماعی می‌تواند به سلامت یک انسان کمک کند.

عین‌اللهی ابراز کرد: هرکسی بتواند به دستورات قرآن عمل کند احتمال بروز مشکلاتی که ممکن است یک نفر برای دیگری به وجود بیاورد را از بین می‌برد، این اتفاق هم منافع فردی و هم اجتماعی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه قرآن و عترت بیان کرد: ما برنامه‌های فرهنگی خوبی در این زمینه در پیش گرفته‌ایم و یکی از معاونت‌های مهم ما یعنی معاونت دانشجویی فرهنگی به این حوزه می‌پردازد، یکی‌ از برنامه‌های این معاونت ایجاد شورای فرهنگی در مراکز بزرگ ما است که امیدواریم که این طرح که به تازگی شروع است با همکاری دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها ما به ثمر بنشیند، البته زیرساخت‌ها باید مورد توجه باشد. در یک بیمارستان ما نیازمند یک‌ مرکز فرهنگی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان‌کرد: بزرگترین‌ مرکز فرهنگی در مجموعه‌های زیر پوشش ما مساجد و‌ نمازخانه‌های آنها است که می‌توان برنامه‌های خوب مذهبی در این مراکز برپا کرد.

عین‌اللهی تاکید کرد: در مورد بیماران هم انسان‌هایی هستند که به مسائل معنوی خیلی نیاز دارند، در همین دوران کرونا وقتی به یک بیماری قوت قلب و توکل به خدا را عرضه می‌داشتیم و از در معنویات با بیماران صحبت می‌کردیم بسیار در آرامش آنها تاثیر داشت، غربی‌ها نیز به این موضوع توجه کردند و در بسیاری از کشورها شاهد هستیم بیمارستان و کلیسا را یکی کردند زیرا بیمار به مسائل معنوی بسیار نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما در کنار درمان بیماران باید در شورای فرهنگی مستقر در مراکز درمانی خودمان نیز کارهای معنوی را برای بیمار انجام دهیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۲۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر