۲۳ فروردین ۱۴۰۲
در نشست تخصصی یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح الجنان مطرح شد:

شاخص‌ترین فعالیت‌ ما، تبلیغ و ترویج فرهنگ دعاست

شاخص‌ترین فعالیت‌ ما، تبلیغ و ترویج فرهنگ دعاست
نشست تخصصی یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح الجنان در نمایشگاه قرآن برگزار شد و در آن منیری مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: مجموعه جشنواره تبیین در سال 1401انجام شد و بخش وسیع‌تری از آن در سال 1402 برپا می‌شود. یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های ما، تبلیغ و ترویج فرهنگ دعاست که یکی از آموزه‌های قرآن است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، نشست تخصصی جشنواره یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح الجنان امشب چهارشنبه 23 فروردین‌ماه در سالن اجلاس سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد. ابتدای این همایش با قرائت حجت الاسلام شجاع مدیر کل ارتباطات معاونت قرآن و عترت و قاری و موذن حرم رضوی آغاز شد.

با ابزار هنر و رسانه قرآن را به اعماق جامعه ببریم

 سپس حامد منیری مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: معاونت قرآن با همراهی نهادهای دیگر یکصدمین سالگشت مفاتیح الجنان را برعهده دارد. شش ماهی است که این فعالیت شروع شده و این جشنواره چند کارگروه با عناوین علمی پژوهشی، کارگروه بین الملل، کارگروه رسانه و کارگروه اجرایی را دارد.

وی ادامه داد: مجموعه جشنواره تبیین در سال 1401انجام شد و بخش وسیع‌تری از آن در سال 1402 برپا می‌شود. یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های ما، تبلیغ و ترویج فرهنگ دعاست که یکی از آموزه‌های قرآن است.

اختتامیه جشنواره یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح الجنان 9 خرداد برگزار می‌شود

منیری اضافه کرد: این دبیرخانه در دو رشته علمی، هنری، پژوهشی و آواها و نغمات در حال جمع‌آوری آثار و اطلاعات است و در ۹ خرداد اختتامیه آن برگزار خواهد شد تا در جهت تقویت حافظه تاریخی زنده نگه داشتن حوادث تحول‌آفرین ثبت شود.

وی ادامه داد: در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد پرداختن به این موضوعات با چنین پشتوانه علمی از اهمیت زیادی برخوردار است تا باعث رشد جامعه شود. این امر مایه امیدواری امت حزب الله و مذهبی‌هاست.

نمایشگاه سی‌ام یک روایت درست از جامعه اسلامی ایرانی است

مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت گفت: نمایشگاه سی‌ام یک روایت درست از جامعه اسلامی ایرانی است و امیدواریم بخشی از فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی این جشنواره‌ها را با همین سطح در کشور برکزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بخش در قسمت ورودی نمایشگاه قرآن غرفه جشنواره تبیین به معرفی فعالیت‌های این بخش می‌پردازد و بسیاری از مسابقات قرآنی را در این بخش برگزار کردیم. باید بتوانیم با ابزار هنر و رسانه قرآن کریم را در اعماق جامعه ببریم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۱۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر