۲۳ فروردین ۱۴۰۲
در نشست «مقتدر مظلوم» نمایشگاه قرآن مطرح شد:

میشل گعدی: نهج البلاغه را برای فهم صحیح عدالت بخوانید​/رجبی دوانی: عذری برای انس نداشتن با نهج‌البلاغه نداریم

میشل گعدی: نهج البلاغه را برای فهم صحیح عدالت بخوانید
وبینار و نشست «مقتدر مظلوم» با حضور میشل گعدی متفکر مسیحی لبنانی با پایان نامه‌ای ۷٠٠٠ صفحه‌ای در مورد شخصیت امام علی و محمدحسین رجبی دوانی نویسنده و پژوهشگر عرصه تاریخ در غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، وبینار و نشست «مقتدر مظلوم» با حضور میشل گعدی متفکر مسیحی لبنانی با پایان نامه‌ای ۷٠٠٠ صفحه‌ای در مورد شخصیت امام علی و محمدحسین رجبی دوانی نویسنده و پژوهشگر عرصه تاریخ در غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی برگزار شد.

نهج البلاغه را برای فهم بهتر و صحیح عدالت بخوانند

میشل گعدی در ابتدا گفت: می‌خواهم درمورد کسی صحبت کنم که هیچ‌کس را به اندازه او دوست ندارم. علی جلوه عدالت روی زمین است، اصلاً خدا علی را فرستاد تا بگوید عدل یعنی چه. به هر کشوری که رفتم علی را به عنوان اسوه عدالت معرفی کردم. به همه توصیه می‌کنم نهج البلاغه را برای فهم بهتر و صحیح عدالت بخوانند.

وی افزود: علی امام پاکان است، او قدیس‌ترین قدیسان است. علی الگوی من در زندگی است، گرچه مسیحی هستم اما از او پیروی می‌کنم. علی آمد تا به مردم دنیا آزادی و دموکراسی را آموزش دهد. با کاوش در آثار مسیحیان دنیا فهمیدم روح علی بن ابی طالب قبل از آدم و حوا خلق شده است.

این متفکر مسیحی ادامه داد: علی انسانی معمولی نیست، یک عادل عادی نیست. او آمد تا بگوید عدالت چیست. او متقی‌ترین آدمیان است و هیچ کس ادعا نمی‌تواند کند که به پای او رسیده است. علی روح فلسفه است، در یونان که بودم به فلاسفه گفتم شما گرچه فلسفه دارید اما روح عقل علی است. تا ابدالدهر هرکس از عقل بگوید از علی می‌گوید.

میشل گعدی گفت: علی پیامبر جدید نیست، اما علی خود حضرت محمد است. ما گرچه مسیحی هستیم اما علی را از مقدسات دین خودمان هم بالاتر میدانیم. وقتی به اروپا رفتم دیدم در علوم اجتماعی و دیگر علوم هم به علی استناد میکنند. علی آنقدر فضائل دارد که کسی نمیتواند فضایل او را بشمارد.

ما عذری نداریم که مانوس با نهج البلاغه نباشیم

در ادامه این نشست محمدحسین رجبی دوانی بیان کرد: مخالفین امیرالمومنین سعی کردند که علی را هر طور که شده است، از صحنه حذف کنند. وقتی مصر از قلمرو مولا علی تجزیه شد و به دست عمروعاص افتاد، به تعبیری آنان به بایگانی مولا علی دسترسی پیدا کردند.

وی افزود: در همین راستا معاویه سعی کرد سخنان و دستاوردهای امام علی را به نام خود سند بزند، برای همین برخی سخنان حکیمانه امیرالمومنین را به نام خود جعل کرد. به نظر من وقتی یک مسیحی مثل میشل گعدی چنین مبهوت نهج البلاغه هست، ما عذری نداریم که مانوس با نهج البلاغه نباشیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۲۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر