۲۳ فروردین ۱۴۰۲

پوشش گسترده رسانه‌ای و رشد چشمگیر بازدید‌کنندگان نمایشگاه قرآن

پوشش گسترده رسانه‌ای و رشد چشمگیر بازدید‌کنندگان نمایشگاه قرآن
معاونت ارتباطات و رسانه نمایشگاه قرآن با پوشش گسترده رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی مطلوبی انجام داده که این امر سبب رشد چشمگیر بازدید‌کنندگان نمایشگاه شده است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در مصلای امام خمینی (ره) به دلیل پیشرفت‌ها و تفاوت‌هایی که در حوزه‌های زیبایی‌های بصری، جذابیت و اثرگذاری بر کودک و نوجوان، تنوع و بهبود خدمات رسانی به مراجعین، غرفه‌های متنوع تفریحی، کاربردی و اعتقادی، مراسم‌ها و رویدادهای بزرگ و مهیج، عرضه محصولات متنوع و ... نسبت به دوره‌های قبلی خود خوش درخشیده است. این ویژگی‌ها سبب شده نمایشگاه قرآن به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های قرآنی جهان اسلام شناخته شود.

اهمیت رسانه در نمایشگاه قرآن

 یکی از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد بزرگ، بخش معاونت ارتباطات و رسانه نمایشگاه است. اهمیت این بخش از آنجا است که اگر پوشش خبری از مراسمات، رویدادها، بخش‌ها و غرفه‌های نمایشگاه به درستی انجام نشود، این نمایشگاه در فضای شبستان مصلی و در زمان ۱۴ روزه خود محدود و محصور می‌ماند. خوشبختانه فعالیت‌های رسانه‌ای در این دوره مقبولیت کافی داشته و توانسته اطلاع‌‌رسانی خوبی از هر آنچه در نمایشگاه رخ می‌دهد به همه مردم ایران و آن سوی مرزها داشته باشد.

آرایش رسانه‌ای مطلوب در سی‌امین نمایشگاه قرآن

 اطلاع‌رسانی گسترده نمایشگاه قرآن با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب شامل خبرگزاری‌ها، زیرنویس‌های تلویزیونی و پیامک‌های میلیونی، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات شهری و محیطی اتفاق افتاد. به اعتقاد بسیاری از اهالی رسانه آرایش رسانه‌ای و حضور گسترده رسانه‌ها در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم به آرایش و حضور رسانه‌ای در دوره‌های انتخابات نزدیک و شبیه بود.

رسانه علت جذب دو سوم از بازدید کنندگان نمایشگاه قرآن

علاوه بر آن به اذعان رئیس خبرگزاری ایکنا که در جمع چند نفر از مسئولان از جمله حسن مسلمی رئیس جهاد دانشگاهی، سید محمدجواد آل‌احمد دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمدجواد هراتی قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز قرآنی وزارت علوم، گفت: دو سوم جمعیت انبوه بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال به دلیل اطلاع‌رسانی‌ها، فعالیت‌ها و عملیات گسترده رسانه‌ای خوب نمایشگاه قرآن در آن حضور یافتند.

فعالیت رسانه‌های نمایشگاه قرآن در ۹ حوزه

 معاونت رسانه وارتباطات با تشکیل و فعال کردن ۹ حوزه تبلیغاتی و اطلاع رسانی، خدمات رسانه‌ای گسترده‌ای را در این دوره نمایشگاه ارائه کرد. حوزه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

حوزه برنامه‌سازی رادیویی و تلویزیونی متشکل از چند تیم ثابت و پرتابل (سیار) که در استودیوهای رادیویی و تلویزیونی نمایشگاه و سایر فضاهای گزارشی موجود در بخش‌ها و غرفه‌های نمایشگاه مستقر شده‌اند.
ستاد خبری جهت مصاحبه، تهیه خبر از بخش‌ها و رویدادها، ثبت عکس وانتشار آن‌ها.
واحد عکس جهت عکاسی حرفه‌ای از بازدیدکنندگان مقابل جایگاه مخصوص تصویربرداری و ارائه فوری آن به بازدیدکنندگان.
بخش رادیو نمایشگاه جهت اعلام حضور مهمانان و اطلاع‌رسانی‌های لحظه‌ای در سطح داخلی فضای نمایشگاه،
بخش روابط عمومی جهت تبلیغات شهری، محیطی و پیامکی و همچنین فعالیت انتشار اخبار خبرنگاران رسانه‌های مختلف، هماهنگی برای حضور مسئولان دربرنامه‌ها و اطلاع‌رسانی بازدیدهای حضوری و مجازی در سایت نمایشگاه و سایر رسانه‌ها وهمچنین تهیه، چاپ و انتشار مجله نمایشگاه.
حوزه فضای مجازی جهت تولید محتوای مجازی و انتشار حداکثری آن‌ها علاوه بر طراحی و راه‌اندازی سایت «می‌خوانمت» در پشتیبانی از طرح نهضت ملی تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم.
حوزه طراحی و گرافیک جهت تدوین سند و کتابچه هویت بصری نمایشگاه و همچنین طراحی پوسترها و بنرهای نمایشگاه، بخش‌ها و غرفه‌ها.
حوزه دبیری و راهبری پویش «می‌خوانمت» و مسابقه پیامکی حول مفاهیم موضوع «می‌خوانمت».
حوزه بررسی و پایش جامع رسانه‌ها در میزان انعکاس و بازنمایی موضوعات نمایشگاه.
پوشش ۲۴ ساعته تلوبیون از نمایشگاه قرآن

علاوه بر آن شبکه مستقل تلوبیونی «نماقرآن» به طور اختصاصی و ۲۴ ساعته فعالیت‌های نمایشگاه قرآن را در نرم‌افزار تلوبیون منتشر می‌کند. این شبکه فیلم‌های نمایشگاه را از ساعت ۱۷ تا ۲۴ بصورت زنده پخش کرده و مابقی ساعات، بازپخش برنامه‌های قبلی را نمایش می‌دهد.

مشارکت منظم رسانه‌ای معاونت‌های رسانه ملی

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۸۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر