۲۳ فروردین ۱۴۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه قرآن جلوه‌ای از حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی است

نمایشگاه قرآن جلوه‌ای از حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر تحول مثبتی بخواهد در جامعه رخ دهد نیاز به پیشتازی بانوان دارد. نمایشگاه قرآن را می‌توان جلوه‌ای از پیشتازی بانوان سرافراز سرزمین‌‌مان در حوزه فعالیت‌های قرآنی دانست.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به نقش پررنگ بانوان در جامعه گفت: هر تحول مثبتی بخواهد در جامعه رخ دهد نیاز به پیشتازی بانوان دارد. انقلاب اسلامی و مقاومت ما در هشت سال دفاع مقدس حاصل پیشتازی بانوان بوده است. هر موفقیتی هم در جامعه و نهضت اسلامی امام راحل (ره) بدست آمده با همراهی و پیشتازی بانوان بوده است. امیدواریم در دوره انتقال به جامعه اسلامی، که تمرینی است برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، مثل سایر ادوار، این پیشتازی با بانوان سرافراز سرزمین ما باشد.

او با قرآئت آیه ۲۱ سوره حدید گفت: خانم‌ها همیشه در کارخیر جلوتر از آقایان بوده‌اند.

حضور بانوان از سراسر دنیا در نمایشگاه قرآن

 اسماعیلی با اشاره به حضور بانوان در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: قرآن مایه وحدت و تقریب همه مسلمین است. الحمدالله این اتفاق باعث شده بانوان از سراسر دنیا به صورت اعتدالی در این جلسه حاضر باشند و فعالیت‌های هم‌افزایی بین خودشان تعریف کنند. هر چقدر نشست‌ها و گفت‌وگوها بین بانوان بیشتر شود زمینه فعالیت‌های فرهنگی حول قرآن عزیز بیشتر فراهم می‌شود.

نمایشگاه قرآن جلوه‌ای از پیشتازی بانوان است

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به حضور پررنگ بانوان در نمایشگاه قرآن تأکید کرد: خانم‌ها در سال‌های اخیر در حوزه فعالیت‌های قرآنی درخشیدند. ما حتی روستاهایی داریم که چند صد نفر بانوی حافظ قرآن دارد. این از معجزات انقلاب اسلامی است. قبل از انقلاب شاید فقط درصد بسیار اندکی از بانوان سواد خواندن و نوشتن داشتند. به برکت انقلاب اسلامی و معجزه‌ای که امام راحل (ره) ایجاد کرد، امروز فقط در صف حاملان قرآن میلیون‌ها خانم پیشتاز حضور دارند. این نمایشگاه را نیز می‌توان جلوه‌ای از پیشتازی بانوان سرافراز سرزمین‌‌مان در حوزه فعالیت‌های قرآنی دانست.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۶۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر