۲۳ فروردین ۱۴۰۲

کشف راز ذوالقرنین در نمایشگاه بین‌الملی قرآن/ «دهه هشتادی‌ها» به معماهای اتاق فرار پاسخ می‌دهند

کشف راز ذوالقرنین در نمایشگاه بین‌الملی قرآن
مدیر غرفه اتاق فرار به تشریح ابعاد این بازی معمایی پرداخت و گفت: اتاق فرار پُر از معماست و بچه‌ها باید در مسیر داستان حرکت کنند تا ببینند چه حقیقتی مخفی شده و پنهان بوده است تا آشکارش کنند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، «دهه هشتادی‌ها» بخش ویژه نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که امسال با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، لیزرتگ واقعیت‌مجازی، سینمای‌نوجوان، نشست پرسش و پاسخ و باشگاه خبرنگاران نوجوان قرآنی اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

اتاق فرار «راز ذوالقرنین» یکی از غرفه‌های بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم است که به‌عنوان یک سرگرمی محبوب در بین نوجوانان و جوانان قرار گرفته است. اصطلاح اتاق فرار اشاره به یک اتاق پُر از معما دارد، که مخاطب برای خارج شدن از آن لازم است معماهای موجود را حل کند.

در اتاق فرار، مخاطب با اتاق یک کلکسیونر عتیقه روبرو می‌شود، که سعی داشته حقایق تاریخی را پنهان کند، حالا مخاطب ما باید رازهای پنهان شده را کشف کند. مسابقه و بازی جذاب «اتاق فرار و راز ذوالقرنین» برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه قرآن در بخش نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه‌مندان است.

«هادی نومیری» مدیر غرفه و بازی اتاق فرار راز ذوالقرنین درباره جذابیت‌های معمایی داستان این بازی گفت: موضوع این بازی درباره کلکسیونری است که تحقیقات اخیر او درباره ذوالقرنین بوده است و منشی او در حال همکاری با پلیس است و تیم نفوذ(افراد در بازی) باید در مدت‌زمان ۲۵ دقیقه متوجه شوند این کلکسیونر در‌حال پنهان کردن چه حقیقتی است و چه عقیقه‌ای را پنهان کرده است؛ در انتهای اتاق فرار بازیکنان یا تیم نفوذ باید بتواند تشخیص دهند که ذوالقرنین چه کسی است.

وی آشنایی مخاطبین با احادیث را یکی از وجوه این بازی دانست و گفت: بچه‌ها در این بازی احادیثی را از امیرالمومنین (ع) پیدا می‌کنند که ایشان درباره ذوالقرنین اشاره به خودشان داشته‌اند و در نهایت یک حدیث از امام حسن‌عسگری (ع) پیدا می‌شود که ایشان نیز امام زمان (عج) را ذوالقرنین معرفی می‌کند.

مدیر غرفه و بازی اتاق فرار راز ذوالقرنین با تاکید براینکه اتاق فرار پُر از معماست، افزود: بچه‌ها باید در مسیر داستان حرکت کنند تا ببینند چه حقیقتی مخفی و پنهان بوده است تا آشکارش کنند و این کار را باید در زمان محدودی انجام دهند.

نومیری در پاسخ به اینکه بازی اتاق فرار راز ذوالقرنین برای چه گروه سنی طراحی شده است، ادامه داد: این بازی برای گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ سال مناسب است هرچند کوچک‌ترها و بزرگترها نیز می‌توانند آن را تجربه کنند. اساسا این بازی یک بازی فکری است چون باید نکات مختلفی پیدا و محاسبه شوند، مکان‌های مخفی پیدا شوند و پازل‌ها چیدمان شوند.

وی درباره تعداد سانس‌‌های اجرا شده این بازی در نمایشگاه قرآن گفت: بچه‌ها هر روز می‌توانند طی ۸ سانس نیم‌ساعته در طول نمایشگاه این بازی را تجربه کنند و بازی به‌صورت گروه‌های سه تا هفت نفره برگزار می‌شود. در این بازی خانم‌ها و آقایان بازیگران جداگانه خواهند داشت لذا سانس‌ آقایان و خانم‌ها در این بازی جداگانه و تفکیک شده ست.

مدیر غرفه و بازی اتاق فرار راز ذوالقرنین درباره ویژگی و نوآوری این بازی گفت: در کشورمان بازی‌های مشابه اتاق فرار وجود دارد که اکثرا ژانر ترسناک دارند و اتاق فرار معمایی کم‌تر بود و از این جهت اتاق فرار بخش نوجوان نمایشگاه قرآن خیلی متفاوت است.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۶۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر