۲۳ فروردین ۱۴۰۲
مدیر کمیته محتوایی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم:

مشاوره‌های قرآن بنیان، در خلاف جهت نظامات مشاوره‌ای غربی است

مشاوره‌های قرآن بنیان، در خلاف جهت نظامات مشاوره‌ای غربی است
مدیر کمیته محتوایی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: مشاوره‌های قرآن بنیان، حرکتی مبارک است که در سال‌های اخیر شروع شده و در خلاف جهت نظامات مشاوره‌ای غربی می‌باشد و لازم است تا تداوم و تکثیر شود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، شبیر فیروزیان مدیر کمیته محتوایی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در حاشیه بازدید از بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در کشور داریم، این است که علوم‌انسانیِ غیراسلامی در دانشگاه‌ها حاکم بوده و تسلط عجیب‌ و غریبی دارد.

وی افزود: رشته‌هایی مانند روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره که مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و خانواده است، اگر در مسیر قرآنی و دینی قرار بگیرد، می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی خانواده‌ها را مرتفع نماید.

فیروزیان بیان کرد: مشاوره‌هایی که هم اکنون در کشور انجام می‌شود و رشد هم پیدا کرده، از مسیر دین نمی‌گذرد و کسانی که مشاوره می‌دهند، نسخه‌ای آن‌ها دینی نیست و غربی است، البته این موضوع به این معنا نیست که از نظامات مشاوره غربی استفاده نکنیم، بلکه باید در جاهایی که با مبانی ما تعارض ندارد استفاده کنیم، البته در بیشتر مواقع با مبانی ما این تعارض وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشاوره‌های قرآن بنیان، حرکتی مبارک است که در سال‌های اخیر شروع شده و در خلاف جهت نظامات مشاوره‌ای غربی می‌باشد و لازم است تا تداوم و تکثیر شود.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۸۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر