۲۳ فروردین ۱۴۰۲
دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت:

نیازمند نهادینه‌سازی مشاوره‌های قرآنی هستیم

نیازمند نهادینه‌سازی مشاوره‌های قرآنی هستیم
دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: در سال‌های اول هستیم و با نیازهای جامعه فاصله داریم، اما دستمان پر است و نیازمند نهادینه‌کردن آن در کشور هستیم.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در حاشیه بازدید از بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: با روند تغییر سبک زندگی در کشورمان در طی سال‌های اخیر مسئله مشاور جدی‌تر شده و نظامات ریش‌سفیدی، قبایل، عشایر و... که در دهه‌های گذشته وجود داشته، کمتر در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه با توجه‌ به سبک زندگی جدید مسئله مشاوره یک امر حیاتی است و در سبد مصرف اولویت‌دار خانواده‌ها قرار دارد که نیاز بود که ما هم در این زمینه ورود جدی داشته باشیم.

عبودتیان با بیان این که نظام غرب دانشی را در این زمینه تولید و هنجاری‌هایی را ترسیم کرده است، گفت: ما سال‌ها در این زمینه خلأ داشتیم درحالی‌که عالی‌ترین مبانی انسان‌شناسی و جامعه ناشی را در دین اسلام داریم و نیاز بود که آن‌ها را به گزاره‌های کاربردی تبدیل کنیم.

عبودتیان

وی تصریح کرد: توجهاتی که در سال‌های اخیر شکل‌گرفته و نگاه حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های دانشگاهی به این موضوع که بر اساس ایدئولوژی و جهان‌بینی خودمان بوده موجب شده گزاره‌هایی را در روان‌شناسی دینی و اسلامی احصا کنیم که بحمدالله روزبه‌روز قوت می‌گیرد.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: این دستاوردهایی است که داشتیم، اما کمتر به آن توجه داشتیم که باید گسترش یابد و علاوه بر این نیاز است که تبدیل به دانش عمومی شده و در هر خانواده‌ای والدین با اصول اولیه روان‌شناسی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اول هستیم و با نیازهای جامعه فاصله داریم، اما دستمان پر است و نیازمند نهادینه‌کردن آن در کشور هستیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۷۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر