۲۳ فروردین ۱۴۰۲

آشنایی با جوانانی که کارشان ترویج ازدواج آسان است/ تحقق 170 ازدواج موفق طی 3 سال

آشنایی با جوانانی که کارشان ترویج ازدواج آسان است
سرپرست گروه جهادی احیاگران سنت نبوی گفت: این گروه سال 1398 با رویکرد ازدواج موفق و خانواده پایدار کار خود را آغاز کرد و تاکنون 170 ازدواج موفق توسط این گروه به ثبت رسیده است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بخشی چشم‌نواز با نامی نیکو توجه علاقه‌مندان خصوصاً جوانان را به خود جلب می‌کند. این مجموعه نامش «ازدواج آسان» است که به همت گروه جهادی احیاگران سنت نبوی برگزار شده است. در این بخش دکور زیبایی متشکل از سفره عقد برپا شده که همراه با پذیرایی و برنامه‌های مشاوره‌ای لحظات خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

زهرا رمضانی سرپرست گروه جهادی احیاگران سنت نبوی در گفت‌وگو با توانا درباره این بخش گفت: به خاطر دغدغه‌هایی که امروزه برای ازدواج جوانان وجود دارد، برنامه‌ احیاگران سنت نبوی با رویکرد ازدواج موفق و خانواده پایدار طراحی و اجرایی شد.

وی ادامه داد: این برنامه تیرماه سال ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد و تا به امروز صد و ۷۰ ازدواج اصولی را به نتیجه رسانده‌ایم.

سرپرست گروه جهادی احیاگران سنت نبوی ادامه داد: یکصد و ۲۰ نیروی تخصصی با ما همراه هستند که چهل نفر آنان دکترای معارف، مشاوره و روانشناس دارند و همه افراد باخلوص نیت به صورت جهادی برای ازدواج اصولی جوانان بدون گرفتن هیچ نوع هزینه‌ای با ما مشارکت عالی دارند.

رمضانی با بیان اینکه شاخص ما ازدواج دائم است، گفت: به هیچ عنوان ازدواج موقت و چند همسری در دستور کار ما قرار ندارد و صفر تا صد فعالیت‌هایمان به صورت حضوری اتفاق می‌افتد و جوانان به صورت مجازی با هم آشنا نمی‌شوند. همچنین زوج‌های مجموعه، اعضای مجموعه محسوب می‌شوند و با آنان تا سه سال اول زندگی‌شان همراه خواهیم بود. یعنی اگر در هر مرحله از زندگی نیاز به مشاوره داشته باشند در کنارشان هستیم.

رسانه جدید

وی با اشاره به اینکه ما بخشی به نام پشتیبان خواستگاری در مجموعه در نظر گرفتیم گفت: بدلیل این که زوجین درباره مهریه و جهیزیه دچار مشکل می‌شدند، این بخش را با یک تیم تخصصی تشکیل دادیم که اگر خانواده‌ها تقاضا کنند به عنوان مشاور یک فرد بی‌طرف در مراسم خواستگاری حضور پیدا می‌‌کند و مهریه را معقولانه انتخاب و تا زمان عقد در کنار زوجین خواهیم بود.

سرپرست گروه جهادی احیاگران سنت نبوی گفت: زوجینی که تمایل دارند ازدواجشان توسط مجوعه اتفاق بیفتد ابتدا از مسؤل نوبت دهی تهیه وقت می‌کنند و فرم کارشناسی را در یکی از دفاتر نزدیک به محل سکونت خود پر می‌کنند. بعد از تماس کارشناس با آنان مصاحبه‌ای یک الی دو ساعته برای همسان‌گزینی و هم کفویابی انجام می‌دهد. همچنین معارفه یعنی دیدار دختر و پسر در کنار پدر و مادر در مجموعه خودمان صورت می‌گیرد. اگر جواب طرفین مثبت شود می‌توانند روند آغاز زندگی را طی کنند در حالی که ما هم کنارشان هستیم.

رمضانی در انتها گفت: چهار مجوز ارشاد، وزارت ورزش جوانان، سازمان تبلیغات و سپاه را برای محکم شدن پایه‌های قانونی مرکز کسب کرده‌ایم، همچنین خیرین همراه ما هستند برای هزینه‌های مجموعه و الحمدالله خیرین به پیشبرد کارهای ما بسیار کمک کردند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۶۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر