۲۳ فروردین ۱۴۰۲

فعالیت‌های انجمن قرآن پژوهی امام علی بن ابی طالب(ع) حوزه‌های علمیه در نمایشگاه قرآن

فعالیت‌های انجمن قرآن پژوهی امام علی بن ابی طالب(ع) حوزه‌های علمیه در نمایشگاه قرآن
مسئول غرفه انجمن قرآن پژوهی حوزه‌های علمیه قم گفت: در این نمایشگاه و انجمن علمی قرآن پژوهی نشست‌هایی درباره تعمیق و توسعه مباحث تخصصی قرآن پژوهی، تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، آزاد اندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی برگزار می‌کند‌.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، محمدصادق اردلان مسئول غرفه انجمن قرآن پژوهی حوزه‌های علمیه قم با اشاره به اهداف حضور در نمایشگاه اظهارداشت: انجمن علمی و تخصصی قرآن پژوهی امام علی بن ابی طالب(ع) یکی از مراکز آموزش تخصصی حوزوی در رشته‌های نوپدید قرآنی مانند: مباحث میان رشته‌ای قران و علوم_ قرآن و مستشرقان است.

اردلان نشست‌های علمی، نقد کتب، برگزاری همایش‌‌های قرآنی، کارگاه‌های آموزشی را بخشی از فعالیت‌های انجمن علمی امام علی(ع) عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ۳ سال به طور متوالی شرکت کردیم. همچنین کارگاه تربیت مدرس، تربیت پژوهشگر تفسیر، علوم قرآن در شبکه قرآن و پخش نشست‌های رمضان سال ۱۳۸۶ در شبکه قرآن از جمله فعالیت‌های ما است.

وی درباره هدف حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن افزود: در این نمایشگاه و انجمن علمی قرآن پژوهی نشست‌هایی درباره تعمیق و توسعه مباحث تخصصی قرآن پژوهی، تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، آزاد اندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی برگزار می‌کند‌.

اردلان حضور اساتید و پژوهشگران در نمایشگاه و بازدید از غرقه نشانه ارتقاء منزلت علمی و معنوی دانست و گفت: ما سعی می‌کنیم ارتباط میان عالمان برجسته و فضلای حوزه را تقویت کنیم و استعدادها را شناسایی و ذخیره کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: در این غرفه ضمن فروش ویدئوها، نرم‌افزارهای آموزشی و کتاب، یه اساتید برجسته قرآنی، کتاب جسارت‌هایی پیرامون جریان شناسی علوم قرآن در دوره معاصر اهدا می‌شود.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۱۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر