۱۹ فروردین ۱۴۰۲
شهاب مرادی در نشست صمیمانه باشگاه نسل آرمان:

حضور نوجوانان در فضای مجازی غیرقابل اجتناب است اما والدین مدت حضورشان را مدیریت کنند

حضور نوجوانان در فضای مجازی غیرقابل اجتناب است اما والدین مدت حضورشان را مدیریت کنند
بخش دهه هشتادی‌های نمایشگان قرآن امشب در باشگاه نسل آرمان خود میزبان نشست صمیمانه‌ای با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی بود. این سخنران و کارشناس دینی کشورمان در این نشست به پرسش‌ها و دغدغه‌های نوجوانان پاسخ داد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، بخش دهه هشتادی‌های سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در هشتمین شب خود میزبان روحانی محبوب کشورمان حجت‌الاسلام شهاب مرادی شد. این بخش که هر شب میزبان مهمانانی است و برنامه‌های ویژه‌ای برای نوجوانان دهه هشتادی تدارک می‌بیند.

شهاب مرادی، روحانی، خطیب و مدرس دانشگاه است که از سال 1379 تاکنون به عنوان کارشناس در برنامه های مختلف صدا و سیما حضور دارد؛ اما همه او را با برنامه جذاب و پرطرفدار «کلاس مجردها» از شبکه سه صدا و سیما، می‌شناسند.

نشست دهه هشتادی‌ها به سبک کلاس مجردها

 شهاب مرادی در این نشست به سبک برنامه کلاس مجردها، با شادابی و شیرین سخنی همیشگی خود، به پرسش‌ها و دغدغه‌های نوجوانان دهه هشتادی پاسخ داد.

تفاوت نوجوانان و سالمندان در استفاده از اوقات فراغت

 مرادی در ابتدا در پاسخ به سؤال یکی از نوجوانان در باره پر کردن اوقات فراقت، گفت: افراد در سنین مختلف به روش‌های متفاوتی از اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند. سالمندان معمولا اهل دیدوبازدید از دوستان قدیمی و خویشاوندان یا سفر به شهر و روستاهایی که اقوامشان آن‌جا زندگی می‌کنند هستند. گاهی اوقات خود را مشغول عبادت و بجا آوردن اعمال مستحبی می‌کنند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: اما یک نوجوان باید تلاش کند در بهترین شرایط علمی و حرفه‌ای خود قرار گیرد تا بتواند در آینده وارد بهترین دانشگاه یا حوزه تحصیلی شود. پس باید حرفه‌آموزی را سرلوحه کار و اوقات فراغت خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: اوقات فراغت برای همه انسان‌ها در همه سنین وجود دارد اما این مسئله برای نوجوانان و جوانان متفاوت با اشخاص سالخورده است.

اهمیت معنای کلمات

مرادی با اشاره به علم «واژه‌شناسی» گفت: در علم بخشی وجود دارد که با عنوان «واژه‌شناسی» یا «تعریف واژه» شناخته می‌شود. اگر ما از معنای کلماتی که استفاده می‌کنیم برداشت اشتباهی داشته باشیم، بر مبنای آن تحقیقات یا برداشت‌هایمان به صورت زنجیره‌وار دچار اشتباه می‌شود. برای مثال ما به میکروفون، دوربین یا حتی موبایل نباید بگوییم رسانه. موبایل یک وسیله ارتباطی است نه یک رسانه.

این کارشناس دینی ادامه داد: وقتی به شبکه یا رسانه تبدیل می‌شویم که هم‌دیگر را بشناسیم و بتوانیم به یک‌دیگر نامه بفرستیم. حالا نامه در زمان ما در پیام‌رسان وایبر ارسال می‌شد، بعد شد تلگرام و ...

حضور نوجوانان در فضای مجازی مدیریت شود

مرادی در این نشست پس از توضیح مفهوم رسانه، حضور نوجوانان در فضای مجازی را غیر قابل اجتناب دانست اما از پدر و مادرها خواست مدت زمان حضور نوجوانان در فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی خطاب به نوجوانان گفت: دلیلی ندارد تمام ساعات شبانه روز به گوش باشید. لازم نیست از همه اخبار مطلع شوید یا همه ارتباطات را فوراً پاسخ گویید. باید همه زمینه‌های زندگی خود را مدیریت کنید. حضور در فضای مجازی هم باید مثل بقیه ابعاد زندگی شما مدیریت شود.

نوع پوشش در تعیین مسیر آینده مؤثر است

 شهاب مرادی دهه هشتادی‌ها را خطاب قرار داد و توصیه‌ای از مرحوم شا‌ه‌آبادی را برای آنان بازگو کرد: حفظ ظاهر و نوع پوشش در تعیین مسیر آینده جوانان و نوجوانان تأثیرگذار است. شاید خیلی‌ها با ظاهرسازی‌هایی که انجام می‌دهند دنبال بهره‌برداری از شما باشند، اما شما باید خود را به حفظ ظاهر مقیّد کنید. ریش، حجاب، انگشتر عقیق و دیگر مظاهر دین‌داری را داشته باشید تا کسی نه قصد به انحراف کشاندن شما را داشته باشد نه جرأت آن را .

در پایان نشست، گرود سرود «نور دانش» متعلق به سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، به سرپرستی مجتبی احسان‌منش و طاهر برزگر، قطعه تواشیح «رمضان» را به صورت زنده برای حضار اجرا کردند.

یادآور می شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۳۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر