۲۹ اسفند ۱۴۰۱
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

نمایشگاه قرآن فرصتی برای خدمت به مردم و‌ عرض ارادت به قرآن است

نمایشگاه قرآن فرصتی برای خدمت به مردم و‌ عرض ارادت به قرآن است
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در نمایشگاه قرآن کریم همه برای قرآن کار می‌کنیم. این یک توافق دلی، قلبی و اعتقادی است. این نمایشگاه فرصتی برای خدمت به مردم و‌ عرض ارادت به قرآن است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نشست شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ارشد و مسئولین ستادی نمایشگاه، در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد یکشنبه ۲۸ اسفندماه برگزار شد.

نمایشگاه قرآن فرصتی برای خدمت به مردم و‌ عرض ارادت به قرآن است

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: ما در نمایشگاه قرآن کریم همه برای قرآن کار می‌کنیم. این یک توافق دلی، قلبی و اعتقادی است. این نمایشگاه فرصتی برای خدمت به مردم و‌ عرض ارادت به قرآن است. نمایشگاه در ایام ولادت امام حسن (ع) برگزار می‌شود و ما سر سفره کریم اهل بیت (ع) و امیرالمؤمنین (ع) این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

معاف تأکید کرد: ما به عنوان برگزارکنندگان نمایشگاه باید دائماً به یکدیگر یادآوری کنیم که ما برای قرآن و اهل‌بیت (ع) کار می‌کنیم. اگر کمتر از این باشد نگاه و اعتقاد ما ضرر کرده است.

برای نمایشگاه‌های استانی قرآن هم تبلیغات شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور و تبلیغات نمایشگاه در فضای مجازی گفت: در فضا‌های مجازی باید حضور پررنگی داشته باشیم و کار تبلیغ را انجام دهیم. در رسانه ملی نیز تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت. تلاش می‌کنیم در تلویزیون به شبکه قرآن منحصر و محدود نباشیم، باید نمایشگاه قرآن را به همه شبکه‌ها ببریم. همچنین نباید بر نمایشگاه تهران تمرکز داشته باشیم و باید برای نمایشگاه‌های قرآن سایر استان‌ها نیز تبلیغات انجام شود.

شبکه‌های ماهواره‌ای می‌خواهند «شاد نبودن» را القاء کنند

معاف ضمن اشاره به لزوم پخش برنامه‌های شاد نمایشگاه قرآن در صداوسیما گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای حماقت کردند و برای اینکه «شاد نبودن» را به مردم القاء کنند، فضا را با غم و افسردگی جلو بردند در حالی که خودشان به این غم دچارند و فکر می‌کنند مردم نیز افسرده هستند.

حاکمیت، رسانه‌ها و مردم در قبال حجاب وظیفه دارند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب دو مقوله جدا هستند، از رسانه‌هایی که دغدغه حجاب در جامعه را دارند، دعوت کرد تا در راستای فعالیت فرهنگی برای گسترش حجاب تلاش کنند. سپس تأکید کرد: حاکمیت و مردم نیز هر کدام وظایف خود را در قبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند.

در بخش دیگر این نشست، مدیران ارشد و مسئولین ستادی نمایشگاه از روند اقدامات و برنامه‌های خود ارائه گزارش کردند.

یادآور می شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۳۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر