۲ خرداد ۱۴۰۱
رسانه ها روحیه انتقادی و مطالبه گری خود را حفظ کنن

دیدار فرماندار اردستان با اصحاب رسانه شهرستان

دیدار فرماندار اردستان با اصحاب رسانه شهرستان
فرماندار شهرستان اردستان با خبرنگاران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، خبرنگاران شهرستان عصر شنبه یکم خرداد درسالن جلسات فرمانداری با فرماندارجدید اردستان دیدار کردند.دراین جلسه که به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اردستان به منظور معرفه خبرنگاران وفرماندار تشکیل شد.دراین نشست سید محمدهادی طباء زواره شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای اینکه جایگاه رسانه را بهتر بدانیم جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد و این پیچ تاریخی موضوعی است که رهبر انقلاب اسلامی حدود ۹ سال پیش آن را اعلام کردند و شاید کمتر کسی متوجه شد که چه اتفاقاتی می‌خواهد در جهان رخ دهد.

وی افزود: امروز این پیچ تاریخی را مشاهده می‌کنید وضعیت اوکراین، روسیه و وضعیت آسیای غرب را و وضعیت جهان و کشورهای دنیا که به هم ریختگی‌های خاصی دارند و هیچکدام از نظر امنیت بهتر از ایران نیست هر چند موضوع قیمت‌ها و گرانی‌ها وجود دارد؛ اما امنیت داریم و باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم تا مشکلات مردم در حوزه اقتصاد و معیشت مرتفع شود.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: جایگاه حوزه رسانه در این پیچ تاریخی این است که اجازه ندهیم دشمن واقعیت‌ها را برعکس برایمان جلوه دهند و این وظیفه ماست تا در حوزه رسانه این موضوعات را رصد کرده و برای مقابله با آن خوراک فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که شهرستان اردستان را بسیار خوب می‌شناسم افزود: با تمام احترامی که قائل هستم محور کار من روی جوان و جوانگرایی است و تجربه خود را از جوانمردان، بزرگسالان، ریش سفیدها و انسان‌های مجرب برای کار کردن می‌گیرم و این تجربه را دارم که صبر کنیم و همه حرف‌ها را بشنویم و زود تصمیم نگیریم.

احمدی طباء بیان کرد: همه باید باهم کمک کنیم تا شهرستان اردستان به جایگاه اصلی خود برسد و این دلسوزی من است و قطعاً دلسوزی شما اصحاب رسانه هم هست و عملاً این را با داشتن سایت و در دست داشتن رسانه نشان داده‌اید و فرق ما با دیگران این است که خود رسانه‌ای هستیم و در مقابل رسانه‌ها منفعل نمی‌شوم و با آن‌ها همکاری و تعامل می‌کنم و فعالیت یک‌طرفه نیست و توقع دارم تا علم رسانه بالا رود و با آموزش‌های لازم این کار شدنی است.

فرماندار شهرستان اردستان تاکید کرد: موضوعی که ما از حوزه رسانه می‌خواهیم مطالبه‌گری است و بنده مطالبه‌گر می‌خواهم و رسانه منفعل نمی‌خواهم چون خودم منفعل نیستم و از این رو بررسی کنید ببینید مشکل مردم کجاست و ما زمانی جلسه را برگزار می‌کنیم که شما مشکل را به ما انعکاس دهید و دغدغه شما این باشد که مشکل مردم را اطلاع دهید.

وی تصریح کرد: تمام مشکلات مردم را رسانه‌ای کنید تا حوزه‌های مربوطه پاسخگو باشند و ما این را از اصحاب رسانه می‌خواهیم و روابط عمومی‌ها هم باید فعال شوند و خبرنگاری یعنی مطالبه‌گری است و خبرنگاران یار واقعی ما هستند.

احمدی طباء گفت: تبیین خبرها با شماست و با توجه به جهاد تبیین یعنی اتفاقی که می‌افتد باید بیان شود و تحلیل هم با شماست و من به عنوان یک خادم در خدمت کل شهرستان اردستان هستم و اگر باهم شدیم اتفاق‌های خوبی را رقم خواهیم زد و باید بین مردم جایگاه والایی داشته باشند تا مردم برای اطلاع رسانی اخبار اعتماد کنند و بازدیدهای سرزده هم را در دستور کار داریم.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اردستان افزود:در این شرایط اگر یک خبرنگار بخواهد به‌صورت عمقی به فعالیت بپردازد، کار بسیار سختی در پیش دارد؛ زیرا خبرنگار مسئول تولید خبر نیست، خبر را دیگران تولید می‌کنند، خبرنگار در واقع منعکس‌کننده خبر است و وقتی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی درگیری‌ها در حد مسائل لفظی و سطحی تنزل پیدا می‌کند، قاعدتاً خبرنگار همین صحنه را منعکس می‌کند.

درادامه جلسه خبرنگاران ضمن  تعامل بیشتر با فرمانداراردستان دغدغه ها و مسائل حوزه خبر نگاری را مطرح وبه بحث وتبادل نظر پرداختند .

 

تعداد بازدید : ۱۲۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر