۲ خرداد ۱۴۰۱

هشتادوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ برگزار شد

هشتادوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ برگزار شد
هشتادوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با دستور کار آسیب شناسی و پیشگیری از طلاق و بررسی وضعیت ازدواج و طلاق شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به نقل از فرمانداری کبودارهنگ، حجت الاسلام والمسلمین نقی باقری امام جمعه کبودراهنگ در این جلسه گفت: در دادگستری کبودراهنگ قبل از اجرای طلاق پرونده به دفتر امام جمعه ارسال می‌شود که با صحبت با طرفین از طلاق منصرف می‌شوند.

وی افزود: طبق آمارها بیش از 30 درصد طلاق‌ها بخاطر فرزندآوری و حدود 60 درصد بخاطر فضای مجازی میباشد که اعتماد را در بین خانواده ها و زوجین از بین برده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گفت: از دیگر علل طلاق  اعتیاد است که اگر هر فرد معتادی  خودش را به دفتر امام جمعه معرفی کند  و پاک شود نسبت به اشتغال مورد حمایت قرار میگیرد.

وی افزود:به هر خانواده ای که فرزندان خودرا به  نام ائمه(ع) مانند علی، امیرعلی و فاطمه نامگذاری نمایند از طرف دفتر امام جمعه به آنها هدیه داده می‌شود.

در ادامه مهندس یدالله ابراهیم خانی سرپرست فرمانداری شهرستان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸۵۰مورد ولادت و ۱۸۰۰نفر فوت در شهرستان ثبت شده است و در امر ازدواج افزایش خوبی داشتیم و بیش از ۱۱۵۰مورد ازدواج  و ۲۰۰مورد طلاق انجام شده است.

وی افزود: در میانگین فرزندآوری درصد خوبی در شهرستان داریم ولی باید همه را به فرزندآوری بیشتر تشویق کنیم تا از تک فرزندی و بحران کمی جمعیت جلوگیری کنیم.

سرپرست فرمانداری کبودراهنگ تاکید کرد: دولت سیزدهم  تسهیلات و خدمات مناسبی برای ازدواج جوانان و جلوگیری از طلاق و فرزندآوری پیش بینی کرده است.

تعداد بازدید : ۱۹۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر