۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن توسط موسسه رضوان

برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن توسط موسسه رضوان
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رضوان تهران در نمایشگاه بیست و نهم قرآن کریم به ارزیابی استعدادهای علاقه‌مندان به عرصه حفظ قرآن از خردسالان تا بزرگسالان پرداخته و طرح‌های حفظ یک تا پنج ساله را معرفی می‌کند.
حمید محصل؛ مدیر موسسه رضوان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره حضور این موسسه در نمایشگاه قرآن، بیان کرد: در این غرفه و در راستای طرح ارتقای حافظان و تثبیت محفوظات ویژه حافظان، آزمون حفظ تخصصی قرآن با رویکرد تقویت هوش و حافظه با اعطای مدرک انجام می‌شود. بازی‌های آموزشی و تجسمی، تقویت حافظه شنیداری (سمعی)، حافظه دیداری (بصری)، حافظه نوشتاری (یدی) و حافظه حسابگرانه (آماری) ویژه کودکان چهار سال به بالا از دیگر برنامه‌های غرفه در نمایشگاه قرآن است.
 
وی افزود: موسسه قرآنی رضوان در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم، به ارائه دستاوردهای قرآنی خود در حوزه تربیت آموزگار و معلم قرآن کریم و برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن کریم پرداخت.
 
محصل تصریح کرد: این موسسه در رشته های مهد و پیش دبستان روخوانی و روانخوانی تجوید صوت و لحن حفظ و تربیت داور قرآن فعالیت دارد همچنین برای نخستین بار با مجوز  وزارت آموزش و پرورش ضمن همکاری با مدارس دولتی امکان برگزاری دوره های تربیت مربی قرآن کریم با رویکرد مهارتی ویژه گروه سنی مختلف  دارد. بر این اساس برای حفظ قرآن در گروه سنی ۷ تا ۹ سال روش منحصر ارائه می شود.
 
 وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این موسسه گفت: موسسه رضوان پیش از جذب قرآن‌آموزان برای حفظ قرآن کریم، دوره‌های تقویت هوش و حافظه برگزار می‌کند تا توانمندی دانش‌آموزان و قرآن‌آموزان را از نظر هوش کلامی، هوش تصویری و شنوایی بسنجد و بر اساس استعداد قرآن‌آموزان آنها را در دوره‌های حفظ یک‌ساله، دوساله، سه‌ساله، پنج‌ساله و بلندمدت ثبت‌نام کند.
 
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رضوان تهران، اظهار کرد: این موسسه در دو واحد بزرگسالان و نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کند که در بخش بزرگسالان به آموزش قرائت حفظ و مفاهیم قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تفسیر، برگزاری دوره‌های مکالمه صرف و نحو زبان عربی، کارگاه‌های تربیت پدران و مادران آسمانی و بسیاری برنامه‌های متنوع می‌پردازد. همچنین در واحد نوجوانان و جوانان به آموزش تخصصی حفظ قرائت و مفاهیم قرآن، آشنایی با سیره اهل بیت علیهم‌السلام، دوره‌های تخصصی صوت و لحن، اذان و احکام و اخلاق می‌پردازد.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۵۱۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر