۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نمایش پیدایش جهان هستی از نگاه قرآن

نمایش پیدایش جهان هستی از نگاه قرآن
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) و استاد علوم قرآنی دانشگاه تهران، پژوهشگر باسابقه ربع قرن، در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، غرفه‌ای درباره فیزیک جهان هستی، نجوم و کیهان‌شناسی از نگاه قرآن را در معرض دید مخاطبان قرار داد.
سید حسین امیدیانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) و استاد علوم قرآنی دانشگاه تهران، پژوهشگر باسابقه ربع قرن، در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن، بیان کرد: حداقل 150 آیه قرآن کریم مربوط به نجوم‌شناسی است که در آنها درباره عظمت آسمان‌ها و کهکشان‌ها صحبت شده است. ما با نمایش یک فیلم کیهان‌شناسی مستند از آسمان‌ها و منظومه شمسی و کهکشان‌ها، توضیحات علمی و آیات قرآنی در ارتباط با این موضوعات را برای مخاطبان تبیین می‌کنیم.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س)، افزود: عالم  دارای 100 میلیارد کهکشان باشد که یکی از آنها کهکشان راه شیری ما است یا 300 هزار میلیارد ستاره وجود دارد که یکی از آنها خورشید ما است. این عظمت خلقت را با اشاره به آیات قرآن کریم در قالب فیلم‌های مستند علمی برای مخاطبان تبیین می‌کنیم.
 
وی با اشاره به این آیه از سوره آل عمران مبنی بر اینکه در خلقت آسمان‌ها و زمین برای صاحبان خرد نشانه وجود دارد و صاحبان خرد در حال ایستاده، نشسته، خفته خدا را یاد می‌کنند، عنوان کرد: ما با چنین آیاتی تلاش داریم که مخاطبان با شیوه و روش تفکر و اندیشه‌ورزی در قرآن کریم بیشتر آشنا شوند.
 
امیدیانی ادامه داد: وقتی دورترین کهکشان را که اخیرا تلسکوپ هابل آن را چهار و نیم میلیارد سال تخمین زده در قالب فیلم نشان می‌دهیم و آیات قرآن را که خداوند به ستارگان قسم یاد می‌کند بیان می‌کنیم، مخاطبان بیشتر و بهتر تحت‌تاثیر آیات قرآن قرار می‌گیرد.
 
استاد علوم قرآنی دانشگاه تهران، درباره استقبال مردم از این غرفه، گفت: استقبال از غرفه ما بسیار بالا بود و تا ساعت 11 شب مخاطبان فراوانی را پذیرش می‌کردیم، چراکه مردم زبان علم را دوست دارند و زمانی‌که این عظمت آفرینش را می‌بینند، ناخودآگاه به ستایش و حمد خداوند می‌پردازند.
 
گفتنی است سه کارگاه تخصصی در زمینه نجوم و کیهان‌شناسی با حضور استاد امیدیانی در بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن برگزار شد.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۵۳۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر